Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
07. marts 2007 - 10:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

upload hvis felt er udfyld

hej ekspertet.
jeg har lavet en hjemmeside med brugerlogin og forum m.m.
nu vil jeg gerne have tilføjet "profilbillede" funktion på siden. jeg kan sagtens finde ud af at lave en side med upload. men jeg vil gerne have så hvis feltet 'Vælg billedefil' er udfyld uploader den billede og erstatter den tekst der allerede er i feltet 'picurl' i databasen 'killhannah_info' .. og hvis feltet IKKE er udfyldt men man har opdateret andre oplysninger som fx sin profiltekst så ændre den ikke data i feltet 'picurl' ?
Avatar billede showsource Seniormester
07. marts 2007 - 10:20 #1
$sql = "UPDATE profil SET tekst = ". $_POST["tekst"] .", links = ". $_POST["link"];
if(is_uploaded_file($_FILES["fil"]["temp_name"])) {

$sql .= ", picurl = 'hvad du nu vil'";

// flyt fil m.m.

}

$sql .= " WHERE navn = 'profilnavn'";
mysql_query($sql);
Avatar billede dj-ice-weasel Nybegynder
07. marts 2007 - 10:24 #2
kender en side du kan få php koder til din side;) det her er siden hvor du kan få koderne:

http://www.500.dk/
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. marts 2007 - 10:47 #3
dj-ice-weasel: han kan da ikke "bare" få koderne når der er noget specielt der skal laves. Så kan man jo også bare skrive som svar til alle spørgsmål: "Prøv at søge på google".
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
07. marts 2007 - 16:00 #4
Lukker. Fandt selv en meget nemmere løsning. ellers tak
Avatar billede showsource Seniormester
07. marts 2007 - 19:26 #5
Aha, og løsning blev..???
Avatar billede jonasjersborg Nybegynder
07. marts 2007 - 19:41 #6
at jeg har lavet en php side som opdatere feltet i databasen under login.. så der er tilføjet et felt i tabelen login..