Avatar billede blang-jang Nybegynder
07. marts 2007 - 09:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan man være sikker på at alle opdateringer er installeret?

Hejsa.

Når jeg  gennemser opdaterings oversigten i Windows update ser jeg visse opdateringer der ikke er installeret pga mislykkelse.
Men de kommer ikke når jeg søger efter de "seneste" opdateringer.
Men da jeg så så WMplayer 11 som anulleret blev jeg forvirret da jeg har den. Og så så jeg den så sener som gennemført.

Er det "seneste" dér et seneste eller dem der ikke er skjulte eller installeret?

Kan jeg være sikker på om Alle opdateringer der ikke er skjuldt er installeret hvis der ikke kommer nogle frem når jeg søger efter de seneste?
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. marts 2007 - 12:55 #1
Den liste viser alle forsøg på at installere updates. Hvis du derfor har en succesfuld installation af en update efter at du har en mislykket af samme, skal du ikke bekymre dig mere om det. Også hvis du har en servicepack installeret efter en update, vil det som regel være unødvendigt at installere updaten (da servicepacks opsamler på opdateringerne)
Avatar billede blang-jang Nybegynder
08. marts 2007 - 11:12 #2
Du forstår det ikke.
Kan jeg ved at søge efter opdateringer være sikker på at alle de mislykket har en succes efter sig hvis de ikke kommer
Avatar billede ejvindh Ekspert
08. marts 2007 - 11:41 #3
Som regel vil en opdatering der mislykkes optræde på listen over nødvendige opdateringer næste gang.

Men i et teoretisk tilfælde kan noget malware godt forhindre WindowsUpdate at fungere ordentligt. Derfor vil jeg, som jeg skriver, mene at du kun kan være absolut sikker på at du har installeret de opdateringer, der et eller andet sted på listen står angivet som succesfuld. Hvis du derfor har en mislykket installering af Wmplayer11 så er du kun absolut sikker på at den er installeret, hvis der senere står at du har installeret den med succes.

En undtagelse fra dette kan være, som jeg også nævner, hvis du har installeret en servicepack, hvor opdateringen er inkluderet.
Avatar billede blang-jang Nybegynder
13. april 2007 - 11:56 #4
Intet svar?!
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. april 2007 - 13:55 #5
Du havde da fået svar!
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
13. april 2007 - 14:10 #6
Du kunne da prøve at installere denne her: Microsoft Baseline Security Analyzer 2.0, du kan hente den her: http://www.microsoft.com/technet/security/tools/mbsa2/default.mspx