Avatar billede scoobs Nybegynder
28. maj 2001 - 19:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Intet kan connecte... og farten er langsom!

Jeg er en ellers \'OK\' tilfreds kunde med netexpress 512/128 med router; åben konfiguration!

Det er umuligt at få en direct connection i feks. icq, bla. i forbindelse med voicechat! Når jeg starter en vilkårlig form for server (FX ftp; mail eller game) bliver den oprettet automatisk med min lokale router ip (192.168.1.6). Er det korrekt, og skal connect\'s ske til den eksterne ip ?

Farten på downloads når næsten aldrig over 10 Kbs hvorfor ??? Er der nogle accelerationsmuligheder for at udnytte båndbredden eller andet ??
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
28. maj 2001 - 20:14 #1
prøv at dividere 128 med 8 så har du ca. hvor mange kilobyte pr. second du kan kyle ud af huset.

Og ja du skal bruge din eksterne IP.
Avatar billede noller Nybegynder
28. maj 2001 - 20:39 #2
når manden siger download, så er det vel 512/8= 64kbit/sek teoretisk.

Så ja det er en meeeeegeet langsom forbindelse du har fat i.

Mit råd: KLAG!!!! til TDC

Jeg har også bestilt en lignende forbindelse.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
28. maj 2001 - 20:41 #3
noller :

Det virkede som om at hans problem bl.a. var en FTP-server. Derfor min kommentar
Avatar billede ursamajor42 Nybegynder
28. maj 2001 - 21:28 #4
Noller: Husk det er 64 kbyte/sek = 64 KB/s
Avatar billede scoobs Nybegynder
28. maj 2001 - 21:52 #5
Det løser jo ikk emit problem... Jeg er godt klar over hvor hurtigt det skal køre, men hvorfor ikke. Anyway, point gives primært for svarene på øverste spørgsmål... Der er ingen connection igennem :(
Avatar billede getalife Nybegynder
31. maj 2001 - 01:05 #6
prøv at hente noget fra feks http://Tucows.inet.tele.dk
Der er du sikker på at du kan hente med fuld hastighed (fra deres side) og dermed kan du se om det er i din ende problemet ligger.
Jeg henter selv med max 56 KB/sec. pga dæmpning
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 01:15 #7
scoobs :

Jeg har undersøgt det lidt og 1 på min ICQ har 5-doblet hans hastighed via denne vejledning :

http://www.opasia.dk/kundeservice/netexpress/forlav_hastighed.shtml
Avatar billede scoobs Nybegynder
17. januar 2003 - 19:16 #8
ingen hjælp