Avatar billede pek Nybegynder
07. marts 2007 - 07:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort lukker skærm ned

Har et Asus p5rd1-v bundkort og et Radeon saphire 1650x pro grafikkort.
Har sat bios op så den vælge PCI ekspress grafikkort og ikke det indbyggede grafikkort ved opstart.
Nar Windows Vista Home starter op går det godt indtil jeg skal indtaste min adgangskode, så bliver skærmer mørk, det er ligsom man skruer ned for lysstyrken, men man kan stadigvæk ane windows skærmen.
Efterfølgende kan jeg genstarte og somme tider sker det samme igen, men andre gange er der ingen problemmer og pc køre perfekt.
Nogen bud på mit problem

pek
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 14:54 #1
Jeg ved seriøst ikke hvorfor folk allerede køber windows vista... man får intet ud af det andet end lidt bedre grafik dog MANGE problemer... alt hardware understøttes nemlig ik af vista selvom jeg vil mene at ATI og Nvidia har lavet driver til det...

Men du har den nyeste driver fra ATI?
Avatar billede pek Nybegynder
07. marts 2007 - 14:59 #2
Ja jeg har den nyeste driver og jeg skiftede til windows vista fordi jeg havde samme problem i windows xp,
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 15:07 #3
okay så gå ned i kør > skriv: dxdiag - sker der så noget?
Avatar billede pek Nybegynder
07. marts 2007 - 16:11 #4
Jeg kommer så ind i diagnosteringsværktøj for DirectX, som under skærm ikke viser noget problem
Avatar billede nicer Nybegynder
07. marts 2007 - 21:22 #5
og du har lavet de 2 tests?
Avatar billede pek Nybegynder
08. marts 2007 - 17:59 #6
Der er ingen mulighed for at lave test, kun 5 faneblade, 1 oplysninger omkring directx, 2 oplysning omkring skærm og 3-4-5 er oplysning omkring lyd
Avatar billede nicer Nybegynder
08. marts 2007 - 19:56 #7
under fanebladet "skærm" er der 2 knapper som hedder: Test Directdraw og Test Direct3d <-- de 2 tests skal du lave... hvis de ikke er der, så opdater dit direct x fra windows opdatering eller andetsteds
Avatar billede pek Nybegynder
19. marts 2007 - 18:22 #8
Der er ikke mulighed for at teste direc3d, men jeg har selv løst proplemet. Der er indbygget grafikkort på bundkortet og da jeg i satte bios til at starte op med pci ekspress grafikkort fungerede det hele.