Avatar billede bulen-dk Nybegynder
07. marts 2007 - 01:20 Der er 26 kommentarer

Sletning af tidligere kommandoer i menuen "Kør" -WinXP

Ja titlen siger vidst det hele :)
Hvordan sletter jeg helt oversigten over tidligere kørte programmer osv. i menuen "Kør" ?
Jeg har prøvet: Funktioner->Internetindstillinger->Ryd Oversigten i Internet Explorer, og det plejer os at virke men ikke denne gang, så jeg har en... aherm.. mindre heldig adresse liggende i "kør", som jeg godt vil af med :D
Jeg har også uden held prøvet, at køre regedit og søge den igennem, da det burde stå i registreringsdatabasen et sted.
Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede screem_brille Novice
07. marts 2007 - 01:37 #1
højreklik på start, og vælg egenskaber, under tilpas, tryk på ryd.
Avatar billede bulen-dk Nybegynder
07. marts 2007 - 02:42 #2
Nix heller ik det hjælper :(
Avatar billede zephid_ Nybegynder
07. marts 2007 - 07:13 #3
Hvis jeg husker rigtig så er det så simpelt, alt du blot skriver starten af "kommandoen" tryk pil ned (Så den vælger den) også trykker du bare på Delete, så skulle netop den være væk. :)
Avatar billede zephid_ Nybegynder
07. marts 2007 - 07:14 #4
Argh, ingen edit knap her på exp (DAMN YOU ! :D), du skal selvfølgelig trykker delete mens den er "markeret" :)
Avatar billede bulen-dk Nybegynder
07. marts 2007 - 10:46 #5
Hehe ja der mangler lidt en edit funktion :D
men tricket med at markere og slette hjalp desværre heller ik :S
Avatar billede thov Forsker
07. marts 2007 - 12:58 #6
Ryd op med Crapcleaner http://www.ccleaner.com/
Og fjern flueben ved 'Cookies' - der er mange cookies, det er ikke skidt allesammen.
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2007 - 13:00 #7
Du skal bare rydde det i Internet Explorer.

I internet Explorer skal du rydde "Form data" og "History"
Avatar billede kalp Novice
07. marts 2007 - 13:01 #8
(Funktioner->internet indstillinger og tryk på Delete hvis det er IE 7.0)
I tidligere versioner kan du rydde history her..
Funktioner->internet indstillinger.

men format data skal du rydde ved at trykke på første faneblad (mener jeg) og trykke på autocomplete og og slette alt der.
Avatar billede bulen-dk Nybegynder
08. marts 2007 - 04:20 #9
Thov - Tak for rådet CCleaner er et godt program, bruger det allerede :) men ak det kan heller ik fjerne det... det var da lige godt utrolig så svært det ska være! :/

Qawi - Jeg bruger IE 6.0, måske jeg skulle opdatere? jeg har prøvet at ryde den der "Form Data" i autofuldførelse, men igen uden held..
Og jeg går udfra det du kalder "History" er hva der er i den danske udgave hedder "Oversigt", så det har jeg også prøvet :(

Men ellers tak for rådene indtil videre alle sammen, keep em comming :)
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2007 - 08:38 #10
prøv i registry at kigge her.. og slet hvis du kan se det der!

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RunMRU

men ellers kan TweakUi 100% gøre det.

http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

når du har installeret dette værktøj vil det gemme sig under kontrolpanelet:)
Avatar billede bulen-dk Nybegynder
08. marts 2007 - 09:12 #11
Har tjekket registreringsdatabasen ang. RunMRU, men fandt ikke noget..
Jeg har hentet TweakUi, men hvor ska jeg lede, syns jeg har tjekket alt ? :)
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2007 - 09:36 #12
Start the TweakUI control panel applet (Start - Settings - Control Panel - TweakUI)
Click the Paranoia tab :-)
Check the "Clear Run history at logon"
Click the "Clear Selected Items Now"
You can then either clear the check on "Clear Run history at logon" and click OK or leave it checked to automatically clear the Run at logon
Avatar billede bulen-dk Nybegynder
08. marts 2007 - 12:38 #13
Hmm jeg ka ik lige umiddelbart finde TweakUI i Kontrol Panelet? :)
Avatar billede screem_brille Novice
08. marts 2007 - 12:49 #14
der ligger den heller ikke, den ligger under programmer i menuen start, det er kun den ældre version 1.33 der lagde sig i kontrolpanelet.
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2007 - 12:52 #15
bulen-dk >> hent den herfra istedet.
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/PowerToys/Networking/NTTweakUI.asp

og screem_brille >> lægger du et svar på hvor et værktøj du ikke selv har anbefalet befinder sig?
Avatar billede screem_brille Novice
08. marts 2007 - 13:02 #16
qawi ja det gør jeg eftersom du siger det ligger i kontrolpanel, hvilket den version du linker til ikke gør.
Avatar billede screem_brille Novice
08. marts 2007 - 13:19 #17
det er muligt, men det ændrer ikke på det faktum at den version af tweakui du linkede til ikke placerer sig i kontrolpanelet.
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2007 - 13:31 #18
Nu skrev han ikke at han ikke vidste hvor tweakui lå placeret da jeg svarede tilbage på hvordan han skulle gøre.. det lød mere som om han ikke vidste hvor i tweakui.

men fint nok... (bare du huske på denne tråd selv! så slipper jeg for at henvise hertil senere)
Avatar billede bulen-dk Nybegynder
08. marts 2007 - 13:58 #19
argh! nu mister jeg snart tålmodigheden :/
Fik hentet den "rigtige" version af TweakUI og fulgte anvisningerne med "Clear Run history" osv. men heller ikke det hjalp..
gode dyr er ved at være rådne :P
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2007 - 14:08 #20
Står der kun "Default" i højre side under
HKEY_CURRENT_USER\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ Explorer\ RunMRU\

? for alt andet skal væk!

+ Hent og kør
http://www.annoyances.org/downloads/ftp/nomru.zip

+ slet alt som ikke er default under
HKEY_CURRENT_USER\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ Explorer\ OtherFolder\.

og ellers er det du skal søge på i regedit disse ord.

History_Lists
History_List
Run

PS. HUSK at genstarte din pc!
Avatar billede kalp Novice
08. marts 2007 - 14:19 #21
bulen-dk > Jeg fornemmer lidt at du sjældent genstarter din computer... og imens denne tråd har kørt sikkert slet ikke har haft genstartet?

Meget af det der er foreslået virker først ved genstart.
Avatar billede bulen-dk Nybegynder
09. marts 2007 - 12:40 #22
Back once again :)
TweakUI var ikke til den store hjælp, og endte med at ha problemer med at afinstallere skidtet igen, men nu skulle det vidst være væk :)
En anden ting der tilgengæld stadig ik er væk, er den provokerende adresse i "kør"..

Qawi -> Hehe fornem du bare løs mester, det var ik helt ved siden :D men jeg kom selv i tanke om at genstarte midt i alt det her, og har prøvet alt igennem igen efterfulgt af en reboot, men stadig uden held :/
Min HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RunMRU\ ser ud som den skal, men jeg har vidst ik den der ender med \OtherFolder\ ? men det er vel også lige meget så?
Jeg har prøvet at søge på "http://" i regedit og kigget alle adresser igennem den fandt, så behøver vel ik prøve at søge History_List(s) og Run igennem også? eller? :)

ARG! kan bare slet ik fatte det *BEEEP* er så svært at få fjernet!!
Men ihvertfald endnu en gang tak for alle rådene, os selvom de ik har virket endnu, det er jo tanken der tæller :)
Avatar billede bulen-dk Nybegynder
09. marts 2007 - 12:44 #23
PS: Har forresten også prøvet NoMRU.reg filen fra annoyances.org, men igen uden held..
Avatar billede screem_brille Novice
09. marts 2007 - 12:58 #24
alt tyder da på din maskine er fyldt med spyware og andet snavs.
Avatar billede bulen-dk Nybegynder
09. marts 2007 - 14:30 #25
Njah både og, jeg er hyper hysterisk med at holde orden på min spand så tror faktisk ik det er så galt, plejer at være go til at få snavset væk :)
Men det her må jeg indrømme jeg aldrig har været ude for før, og kan slet ik forstå det skulle være så svært =)