Avatar billede storm1 Nybegynder
06. marts 2007 - 23:07 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Tror jeg har en virus

Hej
Jeg har set i har hjulpet så mange herinde, så nu håber jeg der er nogen der kan hjælpe mig.
Jeg sidder med en Fujitsu Siemens computer som har været fyldt med virus, og jeg vil starte med at sige at jeg er selvlært og ikke kender alle de rigtige ord for de forskellige ting, men det er dog lykkedes  og jeg har ved hjælp af bla.a Avast fået renset den, så der nu ikke skulle være mere virus på den, men...
jeg har bare en fornemmelse af at den ikke kører som den skal, jeg har lidt svært ved at forklare det men jeg har blandt andet oplevet at den ikke vil opdatere windows hvorefter jeg har kørt gendannelse på den igen og så er det lykkedes, jeg har selv en ide om at der ligger noget som ikke bliver fjernet af virusprogram eller genoprettelses cd, håber aligevel at nogen forbarmer sig over mig og kan hjælpe mig.
Lige nu skulle den stå som fra fabrikken, bortset fra jeg har installeret Bullguard på den og opdateret.
Annette
06. marts 2007 - 23:31 #1
... straks efter du har gennemført en gendannelse (regner med at du mener en total geninstalation/genoprettelse via nogle medfølgende CD'er?) bør/skal du smutte til WindowsUpdate for at sakse alle efterfølgende opdateringer ->
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da - og følg guiden der...
Avatar billede storm1 Nybegynder
07. marts 2007 - 00:31 #2
Ja det er fuld genoprettelse jeg mener, og det har jeg så gjort i 3 mdr. Fandt noget virus som jeg fik fjernet men tror der ligger noget som laver noget balade. Jeg opdaterer altid indtil der står der ikke er flere, så det skulle også være i orden. Jeg kan se folk får hjælp herinde ved hjælp af en liste over ting på computeren, men jeg ved desværre ikke hvordan man laver den. Så kunne jeg jo oprette et nyt spørgsmål.
Jeg har i øvrigt forsøgt at sende svar siden jeg modtog dit svar så det siger lidt om hvor langsomt det går her :(
07. marts 2007 - 09:34 #3
... du kunne jo evt. starte med at stikke mig/os en såkaldt HiJackThis Log ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede dj-ice-weasel Nybegynder
07. marts 2007 - 10:34 #4
er din kopi af windows ægte? hvis den er så burte du få opdateringer

gå ind i windows opdate og vent lidt så tryk på express

hvis der kommer en fejl så sig det til mig eller skriv en mail

dj-ice-weasel@hotmail.com
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. marts 2007 - 10:38 #5
der kommer jo nok en fejl siden han siger det ikke virker
Avatar billede storm1 Nybegynder
07. marts 2007 - 10:38 #6
Min windows er ægte og den er opdateret fuldstændig på nuværende tidspunkt, det er bare sket flere gange at den ikke har villet opdatere.
Her er min logfil så :

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:35:33, on 07-03-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\ATI-CPanel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe
C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Annette\Dokumenter\Hijack\alternativ.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\ATI-CPanel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe" -boot
O4 - HKCU\..\Run: [BullGuard] "C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\bullguard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1173206741000
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: BullGuard LiveUpdate (BGLiveSvc) - BullGuard Software - C:\Programmer\BullGuard Software\BullGuard\BullGuardUpdate.exe

Nu håber jeg bare jeg har gjort det rigtigt, og at det kan bruges til noget.
Annette
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. marts 2007 - 10:40 #7
Der ser ret pæn ud den log.

Har du prøvet at defragmentere din harddisk?
Avatar billede storm1 Nybegynder
07. marts 2007 - 10:47 #8
Nej det må jeg indrømme at jeg ikke har, jeg har aldrig helt forstået hvad gavn det gør. Men hvis i mener det er en ide så er det da det jeg gør.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. marts 2007 - 10:50 #9
Vil være en meget god ide :)

Den går ind og reindekserer harddisken så filerne kan findes hurtigere, da de ligger bedre.
07. marts 2007 - 11:25 #10
RegBase oprydning kan også anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)
Avatar billede storm1 Nybegynder
07. marts 2007 - 12:45 #11
Jamen det lyder jo som om jeg aligevel havde fået styr på det virus jeg havde fået fat i, spørgsmålet er så om der kan være en fejl ved min pc ? Men nu har jeg defragmenteret, og kørt cccleaner og den fandt da en del når man tænker på at maskinen er nyrenset og kun er blevet brugt til at gå herind og skrive til jer. Jeg kan godt se i ikke kan gøre mere så jeg vil lukke spørgsmålet, ved bare ikke lige hvordan. Og hvem jeg skal give point til, men tak for hjælpen til jer begge :)
07. marts 2007 - 12:48 #12
Ping...

(Det var et [svar]...)

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar