Avatar billede svane Nybegynder
06. marts 2007 - 12:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Geninstallation af xp oveni en anden

Hej
Jeg har bestemt været ude for det her før og ved stadigvæk ikke hvordan man løser det.
Xp er geninstalleret. Den spørger om jeg vil bruge samme mappe, ja tak.
Når windows så starter op skal den opdateres, drivere installeres, programmer osv. MEN, de ligger jo under c:programmer hvis jeg åbner i denne computer. Hvordan i alverden får jeg de gamle ting der ligger der ind i den nye windows så jeg ikke skal det hele igennem??
Synes jeg engang har hørt om noget man skulle gøre med deltree.

Håber på hjælp
Charlotte
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. marts 2007 - 12:55 #1
Under installationen kunne du vælge at den skulle slette det gamle først ved at formatere. Så ligger der ikke nogle gamle filer og laver ballade.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. marts 2007 - 12:56 #2
Men du kan godt gå ind og slette de mapper der ligger i programmer hvis det er nogle programmer du havde insatlleret på den "gamle" windows. For de virker højst sandsynligt ikke mere så
Avatar billede -blah Nybegynder
06. marts 2007 - 13:02 #3
Hvis du vil indgå at skulle installere dine programmer igen, kan jeg anbefale norton ghost. Hvor du kan lave en kopi af dine installation med programmer, og genoprette disse vis nødvendigt.

Problemet ved at installere en windows oven i en anden er at mange filer bliver overskrevet, og din registrerings database nulstillet, derved vil de fleste programmer skulle ominstalleres.
Avatar billede svane Nybegynder
06. marts 2007 - 13:35 #4
jeg ved godt at jeg kan slette programmerne. Men jeg vil gerne på en nem måde have det tilbage når det nu alligevel ligger der
tænkte om det kunne gøres i registreringsdatabasen
Avatar billede -blah Nybegynder
06. marts 2007 - 13:39 #5
Hvis du tager en kopi af din registrerings database og ligger den ind igen, så ja, så burde det kunne virke. Men du vil formegentligt få noget bøvl med det. Med nogle programmer kan du vælge at reparere en installation under tilføj/fjern programmer, dette kan få nogen programmer til at virke
Avatar billede svane Nybegynder
09. april 2007 - 11:53 #6
jeg har ikke fået noget brugbart svar, derfor lukker jeg spørgsmålet. Tak for venlig deltagelse