Avatar billede iiid Nybegynder
25. november 1999 - 19:54 Der er 12 kommentarer

Riva TNT 1+2

Daw, jeg sidder jo her med mit Riva TNT2 kort - og der er mange spil jeg ikke kan få til at virke... jeg har fået at vide at jeg skal finde en fil der hedder noget med: OpenGL et eller andet... jeg har prøvet driversHq.com og mange andre steder men det har endnu ikke været muligt for mig at finde den
også gerne til RiveTNT 1

HJÆLP MIG!

/Sleepin' / TT / IIID
Avatar billede driis Nybegynder
25. november 1999 - 19:59 #1
Dit Riva TNT2 kort skulle gerne understøtte OpenGL med de drivere, der er medleveret - prøv at installere dem igen, eller se om du kan hente opdaterede drivere på producentens hjemmeside. Prøv også at installere den nyeste DirectX version.

I øvrigt... Hvis du har en K6-2 med ALi chipset (sidder bl.a. på Asus P5A motherboards), er det sikkert det, der er problemet. ALi chipsettet kan ganske enkelt ikke køre TNT2.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. november 1999 - 20:52 #2
prøv at finde en ny driver på din producents HP...

hvad hedder kortet, hvad OS kører du?
Avatar billede spacey Nybegynder
25. november 1999 - 22:17 #3
Hvis du ved hvilken producent der har lavet kortet kan du finde drivere til det på http://www.winfiles.com
Avatar billede i11uzion Nybegynder
25. november 1999 - 22:47 #4
iiid>>> Det er ikke fordi at du forsøger at køre spil som skal bruge Glide vel???
Avatar billede brianlund Nybegynder
26. november 1999 - 09:06 #5
Inde i spillet FX. Quake2 kan du vælge forskellige drivere. Fx. openGL, Glide og nogle andre jeg ikke kan huske. Jeg havde det samme problem og det løste jeg sådan at jeg valgte en anden driver:-)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. november 1999 - 12:39 #6
i Q2 skal du vælge Default OpenGL
Avatar billede gnarf Nybegynder
06. december 1999 - 09:00 #7
Gad vide om alle de gode svar bliver accepteret en gang med tiden.... Anyway, det er altså ikke altid rigtigt at TNT2 ikke kan køre sammen med Ali chipsettet. Det er korrekt at man kan have en uheldig revision af Ali chipsettet, og så virker det _måske_ ikke. Men har man f.eks. Asus P5A bundkortet, så vil nyeste bios opdatering plus nyeste agp drivere løse problemerne.

I alle tilfælde ville jeg prøve med nyeste reference drivere fra nvidia selv. http://www.nvidia.com
Avatar billede jesperw Nybegynder
18. december 1999 - 19:44 #8
Davz

Gå ind på www.gletup.com og hent det der hedder glsetup.exe og kør den.

den staarte med at (hvis du ikke er) ringe op til internettet hvor den så henter opengl og hvis den ikke kan finde de rigtige drivere, henter den dem fra Nvidia.
Erfaringen fra min side er at de virke yderst overbevisende på et Creative ultra kort :o)

Mvh Jesper Wolff
Avatar billede elink Nybegynder
14. februar 2000 - 00:03 #9
Hent de nyeste ref. drivere her: http://www.nvidia.com/

Avatar billede christoffer Nybegynder
04. marts 2000 - 17:32 #10
Dav, jeg har næsten det samme problem, hos mig går den bare i stå på et tidspunkt inde i spillet. Er der mon nogle som kan hjælpe mig, min mail er offer@post.cybercity.dk
Avatar billede zorglub Nybegynder
16. maj 2000 - 00:48 #11
Er der slet ingen der har tænkt på at checke om Direct-X er installeret og evt. opdateret til nyeste version?

Zorglub
Avatar billede gnarf Nybegynder
16. maj 2000 - 09:43 #12
Jo....men når ham der selv stiller spørgsmålet er holdt op med at reagere, så er der ikke så meget nytte i det mere.
Så er der jo bare endnu et besvaret spørgsmål som aldrig bliver accepteret.