Avatar billede russe2215 Nybegynder
06. marts 2007 - 09:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af hjemmeside

Hej Eksperter,

Mig om min kammerat har lige overtaget hjemmesiden:
www.online-unlock.dk

Vi har lavet en del om på den, og kunne så derfor godt tænke os at høre hvad i forskellige syntes om side.

Noget jeg gerne vil have i skal kigge på er:

# Nemheden på siden (Kan en 50 årig, ikke IT erfaren person finde ud af den)
# Er siden forstålig
# er det nemt at finde rundt
# Om i har forslag til tilføjelser/forbedringer.

På forhånd mange tak for jeres hjælp.

Mvh

Ruben
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
06. marts 2007 - 09:43 #1
Beklager gutter... i må altså selv tælle jeres hitcounter op ;-)
Avatar billede simosoft Nybegynder
06. marts 2007 - 09:46 #2
samohtrelhe --> Hvor faen er den hitcounter henne? :D :D hehe...

Jeg synes faktisk det ser ret godt ud - for mig (er 18) er det ret overskueligt.
Måske er knapperne i midten lidt for store, men det er jo smag og behag.

Forresten, på Bestil siden, er stopper bunden på designet ikke, den følger
med skærmen helt ned (hvis i forstår hvad jeg mener).
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
06. marts 2007 - 09:52 #3
Spøg til side :-) Det kan vist ikke blive meget enklere. Måske kunne "INFO" knappen i midten hedde "INFO/FAQ" eller lignende, selv om de ældre over 50 måske heller ikke kende r FAQ forkortelsen...

Kan i forøvrigt stadig ikke unlocke QTEK9100 ? ;-))
MVH
Avatar billede mcgoat Nybegynder
06. marts 2007 - 09:57 #4
Når man trykker på de forskellige øverste links (Start, Bestil osv..) så rykker siden sig samt menuen ude til venstre.
Avatar billede ladyhawke Novice
06. marts 2007 - 11:43 #5
unlockke er en blanding af dansk og engelsk og desuden nok med en enkelt stavebøf, mon ikke "unlock'e" eller "fjerne SIM-lås" ville være mere passende?

Ellers ganske enkel, dog med lidt mange farver på forsiden (ville nok lave menupunkter øverst i en ensartet farveskala, så fokus udelukkende er på "tilbuddet", uden at det bliver svært at finde menupunkterne
Avatar billede trav4u2 Novice
06. marts 2007 - 13:46 #6
Generelt en fin side med pæne detaljer, men her har du et par punkter:

Du er gået lidt ”farve-amok” på knapperne - Det gør jeg også selv af og til, men jeg plejer at nå at få det rettet før udgivelsen :-)

Forsiden bruger lidt store fonte, og selvom det er helt rart at kunne smide læsebrillerne for en stund; så skæmmer det designet. Hold en ensartet fonttype / - størrelse.

Tilsvarende ville jeg også lave knapperne mindre. De er flotte, men unødvendigt store. (du arbejder sikker på min. en 20” skærm :-)

Jeg ville også forsøge at holde mig til rent dansk tekst

Endelige tvivler jeg på at dine ansvarsfraskrivelser og betalingsbetingelser holder i byretten.
Det svarer vist lidt til en møbelhandler, der ikke vil garantere at man kan sidde i stolen ;-)
Avatar billede hejmanden Nybegynder
06. marts 2007 - 19:41 #7
i modsætning til de andre, så kan jeg sgu godt lide dine kanpper, de er dejlig store og flotte kontrast farver de har, det gør at man ligger mærke til dem.

Det eneste jeg har at komme med er at "menuen" til venstre bliver bedere under bestil, det synes jeg ikke at det er så smart :)
Avatar billede russe2215 Nybegynder
07. marts 2007 - 08:41 #8
Tak for alle de fine kommentar, det er rart at få andres meninger... :)

Jeg tænkte på om hvis i nu fx havde en Sony Ericsson W850i, som i gerne vil have unlocked, er det nemt for jer at finde prisen på dette?

Er det nemt nok når man kommer ind på forsiden at se hvordan man finder prisen på sit unlock?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
07. marts 2007 - 13:18 #9
Syntes "menuen" ude til venstre ligner lige "adds by google", så der kigger jeg faktisk ikke. Jeg kigger kun oppe på topmenuen.

Og linkfarven ude til venstre er hvid. Så er ikke så gennemtrængende.
Avatar billede hippie_torben Nybegynder
24. marts 2007 - 17:59 #10
Som med alt design er alt jo en smagssag. og jeg er sindsyg dårlig til at forklare ting skal helst vise det :]

Men any, hvis det var mig der havde lavet den havdet jeg startet med at lave baggrunden en meget svag grå farve... det er  indholdet og ikke baggrunden der skal stå frem..

den sorte border der er rundt om billedet i toppen ville jeg fjerne ink. den dropshadow effekt..

selve indmaden, hvor du har main-contens ville jeg beholde helt hvidt.
En anden lille ting ville være at hvisd jeg nu trykker på "bestil" så den hvide kasse nedenunder hvor der står noget med en svagere farve der ville jeg skrive BESTIL med stor fed grøn (alt efter menu punktets farve") så det virkelig stod frem at nu er du sq inde på den side.

bare de har småting ville give den et klart mere pro look, efter min mening selvf :P hvis det da er det du er efter ;]

Mvh Hilsen
Torben