Avatar billede admire Nybegynder
05. marts 2007 - 22:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Lav lyd på film/serier

Jeg døjer med at lyden er en smule for lav på serier og film. Har seneste driver til kortet og der er skruet op på lyd både i indstillingerne. Jeg har testet både med forskellige højtalere og høretelefoner....

Der er forskel på hvilke film der afspilles og kan skifte fra film til film...

Kan der gøres noget for at forstærke lyden
Avatar billede Slater Ekspert
06. marts 2007 - 14:19 #1
Mange film er desværre encoded med meget lav lyd - ved ikke helt hvorfor, men jeg sidder selv og skruer op, så jeg får et chok hvis nogen skriver på MSN imens f.eks.

Mange afspillere og codecs har indbygget funktionalitet til at øge lyden. F.eks. har min foretrukne afspiller, MPC ( http://sourceforge.net/projects/guliverkli ) både mulighed for at øge lydstyrken, og den endnu mere praktiske "normalize" funktion, som gør at alle mediefiler bliver afspillet med samme styrke. I den afspiller ligger det under Options -> Internal Filters -> Audio Switcher.
Avatar billede admire Nybegynder
15. marts 2007 - 14:31 #2
closed