Avatar billede kimox Nybegynder
05. marts 2007 - 22:14 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

aktivering og så log af

Hej eksperter.

Vi har en pc i firmaet som er 100% lovlig med winxp, windows ligger fast på harddisken hvis man ønsker at geninstallere og cd nøglen står bag på pc.

Problemet er nu at vi har for mange måneder siden installeret pcen, og den har stort set stået og kørt fra dag et af hvor vi bare har slukket skærmen.

Men nu pludselig hvor vi har genstartet pcen, så siger den at vi skal aktivere produktet, og når vi siger ja til det, så logger den næsten ind, men så logger den af igen, og så kan vi gøre det samme igen, sådan kan vi blive ved. Vi kommer ikke til popuppen hvor den beder os indtaste noget, før den logger af. I det stykke tid den har været tændt, er den ikke kommet frem med noget og bedt os aktivere windows, derfor har vi ikke været klar over det. Og vi ønsker bestemt ikke at geninstallere da en masse mails, og 3d billeder vil gå tabt.

Er der en måde man kan komme ind på brugen og hente disse ting og så geninstallere, eller en anden måde at aktivere produktet på?

jeg håber på hurtigt hjælp.

Mvh
Avatar billede frank_morley Nybegynder
05. marts 2007 - 22:44 #1
Da opdateringen sker via internettet kræver dette at der installeres en Active-X fil via Internet Explorer, inden I kan fortsætte aktiveringen.

Der vises som regel en gul linje øverst i skærmbilledet, som I kan højreklikke på og installere fra.

Det kan også tænkes at I ikke kommer videre fordi I ikke har internetforbindelse !!

Hvis I ikke har internetforbindelse, så har I mulighed for at aktivere produktet via telefonen.

Hvis I ønsker at få fat på jeres arbejdsfiler kan I starte Windows i sikker tilstand - dette udføres ved at slukke og genstarte maskinen, men I skal holde F8 tasten neden mens maskinen starter op.

På et tidspunkt ser I et skærmbillede om hvorledes Windows skal starte. Vælg "Med kommmandoprompt" så kan I få adgang i C drevet og jeres arbejdsfiler.

Mvh
Frank Morley
Avatar billede kimox Nybegynder
06. marts 2007 - 00:30 #2
Hej Frank
Tak for dit hurtige svar. Mht at åbne i fejlsikret det vil jeg lige prøve.

Der er internet på pcen, og vi kan slet ikke komme ind på pc, og se det med den ekstra linje oppe foroven i explore.

Når vi tænder pc, så kommer vi til logind skærmen, og der kommer den med at den skal be om at vi aktivere windows, hvis vi trykker 'nej' så logger den ikke på, og hvis vi trykker 'ja', så begynder den at logge ind men så dropper den det, og logger af igen, og så kan vi så trykke på 'ja' igen. og sådan fortsætter det
Avatar billede off-line Nybegynder
06. marts 2007 - 01:53 #3
Hvis du downloader Knoppix Linux, som kan køres direkte fra et DVD drev, kan du
komme ind ad den vej til windows.
http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html
Det er freeware.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. marts 2007 - 03:13 #4
Synes ikke Aktivering af XP plejer at optræde på den måde, men kan s'følgelig huske forkert. Tænkte om det istedet kan skyldes et fake program, som har sneget sig ind på maskinen?

Mon Logon som Administrator kan gøre nogen forskel, hvis I kan nå at trykke Ctrl+Alt+Delete to gange, inden den starter forfra?

Once you have created regular user accounts, the default Administrator account vanishes from the Welcome screen, which you see when the computer starts up. Press Ctrl-Alt-Delete twice at the Welcome screen to retrieve the standard logon dialog. You can log on as Administrator from here.

Med XP Home må der startes op i fejlsikret tilstand for at kunne logge på som administrator.
Avatar billede kimox Nybegynder
06. marts 2007 - 10:33 #5
Gotfred - dvs det skal kopieres ud på et dvd disk eller?

Halifax - Jeg vil lige prøve med at trykke C+A+D to gange, og se om jeg kan komme ind på admin siden. Men jeg tror ikke det kan. Ja det skulle ikke undre mig der er kommet et program ind, selvom der er firewall på linjen.
Avatar billede off-line Nybegynder
06. marts 2007 - 12:38 #6
Ja du skulle kunne redde dine data på den måde, fordi Knoppix kan se hvad der
ligger i windows.
Avatar billede kimox Nybegynder
06. marts 2007 - 16:45 #7
gotfred - det er et program der ikke skal installeres eller ?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. marts 2007 - 17:24 #8
Ja man kører det direkte fra et DVD drev. Hvis du prøver det, så husk, i bios,
at sætte dit DVD drev som 1.ste boot.
Man henter den ned som en DVD iso fil. Dvs. den skal altså brændes på en DVD
som bootfil, med f.eks. Nero eller andet program.
Avatar billede kimox Nybegynder
06. marts 2007 - 17:51 #9
jeps, men jeg henter dappix det er den danske version, men som jeg forstår så kan det brændes ud på en alm cd også
Avatar billede off-line Nybegynder
06. marts 2007 - 19:16 #10
Nå ja, resultatet bliver vel det samme, men den er selvfølgelig
hurtigere at nedtage, og så er der også en dansk pdf vejledning.
Avatar billede kimox Nybegynder
06. marts 2007 - 20:00 #11
hehe ja, jeg synes knoppix dvd var uoverskuelig at hente ned, med ftp eller http. træls de ikke bare laver ét link som henter programmet ned
Avatar billede off-line Nybegynder
06. marts 2007 - 21:32 #12
Har du haft problemer med at hente en iso? Jeg blev nysgerrig efter at se på
Dappix, så den har jeg, uden problem, hentet herfra:
http://tyge.sslug.dk/knoppix/
Avatar billede kimox Nybegynder
06. marts 2007 - 22:10 #13
Nej jeg mente det var uoverskueligt at hente på den side du linkede til (http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html) men så søgte jeg på dappix på google og fandt den side som du skriver til sidst (http://tyge.sslug.dk/knoppix/). og har lige brændt det ud, og det virker jo kanon. Jeg siger tusind tak for hjælpen.

Smid svar :)
Avatar billede off-line Nybegynder
06. marts 2007 - 22:16 #14
Det var dejligt at høre:)
Avatar billede kimox Nybegynder
07. marts 2007 - 14:39 #15
jeg kan godt se filerne som ligger på pcen, men jeg har ingen mulighed for at flytte på dem ?? hvorfor
Avatar billede off-line Nybegynder
07. marts 2007 - 14:54 #16
Jeg prøvede Dappix i går, og brændte uden problemer, ved at højreklikke på en
mappe og der efter vælge "brænd en datafil med.." Jeg prøvede bagefter i windows,
at se, om den var i orden, det var den.
Men det kræver, at man har 2 DVD drev, hvor den ene er brænder. Man skal også
huske, at når man er inde i brænde programmet, skal man vælge at brænde på det
rigtige drev. Min stod til at brænde på det drev, som Dappix brugte, og det
kan den naturligvis ikke. Da jeg rettede det, kørte det bare, som det skulle.
Avatar billede kimox Nybegynder
07. marts 2007 - 14:57 #17
okay, vi har kun et cd drev i, men jeg vil lige lave en simpel installation af dappix på pcen, og så kan jeg bruge dappix uden at den sidder i cdrommen.
Avatar billede kimox Nybegynder
08. marts 2007 - 13:14 #18
sådan, så kom computeren op at køre igen.

Kan det lade sig gøre at tjekke om vindues er aktiveret nu, så den samme ting ikke sker igen ??
Avatar billede off-line Nybegynder
08. marts 2007 - 13:35 #19
Hvis Windows skal aktiveres - Det er ikke alle der skal - og du ikke har
gjort det hos Microsoft, så er du nød til at kontakte dem for aktivering.
Som jeg læser det, er du nu kommet ind i windows? Hvis du ikke er, er det
nemmeste vel - nu hvor du har hentet vigtige data - at formatere C drevet,
og lægge windows ind igen.
Avatar billede kimox Nybegynder
08. marts 2007 - 14:35 #20
Jeg har fået geninstalleret windows, jeg er heldig at det ligger på maskinen, men mit "problem" er at jeg trykke "ja" til at den skulle aktivere windows under installationen, men jeg er ikke klar over om den har fået gjort det ? det er bare det jeg mener om man kan se under f.eks. denne computer´s egenskaber at der står "Denne windows version er aktiveret. - tak" eller noget i stil med det :)
Avatar billede off-line Nybegynder
08. marts 2007 - 16:19 #21
Hvis du går ind på Windows update kan du se om den er aktiveret. De kalder
validering. Hvis din windows ikke er valideret, får du det at vide.
Når windows følger med computeren, skal den måske slet ikke registreres,
for så kan den ikke, uden registrering, køre på andre computere.
Men hvis du får f.eks. nyt bundkort, kan det ikke gendkendes af windows,
og så skal registreringen fornys.
Avatar billede kimox Nybegynder
08. marts 2007 - 16:30 #22
fino. Jamen så virker det jo helt som det skal nu.

Jeg takker mange gange for hjælpen.

-lukket-
Avatar billede off-line Nybegynder
08. marts 2007 - 16:38 #23
:)
Avatar billede halifax Nybegynder
11. marts 2007 - 00:35 #24
Vil lige supplere med et par fif. Nr. to har jeg ikke efterprøvet

1. Se om XP er aktiveret
Klik Start->Kør og udfør  oobe/msoobe /a

fuld sti

%systemroot%\system32\oobe\msoobe.exe /a

2. Geninstaller XP og undgå reaktivering:

Find filerne wpa.dbl og wpa.bak i mappen c:\windows\system32 og gem dem på diskette, cd-rom eller usb nøgle.
Måske skal du først under mappeindstillinger have angivet: Vis skjulte filer og mapper.

Efter geninstallation skal der startes op i Fejlsikret tilstand. Gå nu til det samme sted på disken og find de to nye filer - hvis de er der - og omdøber dem til wpadbl.new og wpabak.new.

Herefter kopiere du de to originale filer du gemte før ind i mappen. Genstart Windows i normal tilstand. Og VOILA - din ny installation er aktiveret.

Bemærk, denne fremgangsmåde virker ikke såfremt der er foretaget væsentlig udskiftning af hardware på computeren. Ligeledes virker det ikke ved installation af XP på en anden computer.

Læs den originale vejledning her
http://netsecurity.about.com/od/windowsxp/qt/aaqtwinxp0829.htm