Avatar billede flemming-s Nybegynder
05. marts 2007 - 21:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Let måde at sende mail til alle i en gruppe

Hvordan kan alle i en gruppe modtage en mail der er sendt til en bestemt mail ardr.
Jeg går ud fra at indstillingen kan opsættes i Post-regel
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. marts 2007 - 21:16 #1
Kan du ikke lave en distributionsliste og sende til den?
Avatar billede flemming-s Nybegynder
05. marts 2007 - 21:24 #2
Hvordan fungere en distributionsliste og hvordan laver jeg den ?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. marts 2007 - 21:44 #3
En distributionsliste i outlook er en email adresse hvor der er flere "medlemmer i" hvis man sender til den adresse modtager alle der er i listen emailen.

Jeg ved at i den "normale" outlook klient der er emulighed for at anvende en sådan jeg ved ikke med Outlook express men undersøger lige.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. marts 2007 - 21:48 #4
Sådan oprettes en gruppe med kontaktpersoner

Du kan oprette et enkelt gruppenavn (eller alias), som du kan bruge, når du sender en meddelelse til flere kontaktpersoner på én gang. Du skal blot oprette et gruppenavn og tilføje kontaktpersonerne individuelt i gruppen. Derefter kan du nøjes med at skrive gruppens navn i boksen Til, når du sender e-mails.

Marker den mappe i adressekartoteket, som du vil oprette en gruppe i. Klik på Ny på værktøjslinjen, og klik derefter på Ny gruppe.
Dialogboksen Egenskaber åbnes. Skriv navnet på gruppen i boksen Gruppenavn.
Du kan tilføje personer i gruppen på flere forskellige måder:
Hvis du vil tilføje en person fra adressekartotekslisten, skal du klikke på Vælg medlemmer og derefter klikke på et navn på adressekartotekslisten.
Hvis du vil tilføje en person i gruppen direkte uden at tilføje navnet i adressekartoteket, skal du skrive personens navn og e-mail-adresse i den nederste halvdel af dialogboksen Egenskaber og derefter klikke på Tilføj.
Hvis du vil tilføje en person både i gruppen og adressekartoteket, skal du klikke på Ny kontaktperson og tilføje de relevante oplysninger.
Hvis du vil bruge en adresseliste, skal du klikke på Vælg medlemmer og derefter klikke på Søg. Vælg en adresseliste på rullelisten nederst i tekstboksen.
Når du har fundet og valgt en adresse, føjes den automatisk til adressekartoteket.
Gentag denne fremgangsmåde for hver kontaktperson, indtil gruppen er defineret.
Bemærk!

Hvis du vil se en liste over dine grupper uden for adressekartotekslisterne, skal du kontrollere, at Mapper og grupper er markeret i menuen Vis i adressekartoteket.
Du kan oprette flere grupper, og kontaktpersoner kan tilhøre mere end én gruppe.

fandt det ved at google prøv se om det hjælper!

mvh
Mads
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
05. marts 2007 - 21:55 #5
I Outlook Express opretter man en gruppe i adressekartoteket hvorunder man lægger de E-mail adresser der skal være i gruppen. Når man så skal sende til gruppen vælger man bare gruppen i til-feltet eller Bcc-feltet, så sendes til alle adresser.
Undskyld indblandingen.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
05. marts 2007 - 22:02 #6
hej jann,

ja det fremgår også af ovenstående jeg kender bare ikke Express versionen af Outlook.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
05. marts 2007 - 22:49 #7
Er det rigtigt forstået at det du foreslår er at oprette Gruppemail som så fungere når JEG sender en mail til GRuppen. Den metode keder jeg, men kan ikke bruges i denne sammenhæng.
Vi er en gruppe hvor der løbende vil komme flere deltagere og måske er der også nogle der glider ud igen.
For nu  at ikke alle skal opdatere deres gruppemail er tanken de der sender en mail til en bestemt Mail ardr (eks. Knejtgruppen@mail.dk)vil få den sendt videre via min 'Post regl system' til alle der er med i gruppen. På den måde er der kun mig der skal sørge for at maillisten er opdateret.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
07. marts 2007 - 14:01 #8
OK, den fes ikke lige ind hos mig her, jeg er nok ikke så hurtig, he he.
hej foxmulder58, jeg har nok heller ikke nærlæst dit indlæg nok, så jeg tror jeg trækker mig igen og så dukker jeg op af og til. Hejsa
Avatar billede flemming-s Nybegynder
18. marts 2007 - 13:16 #9
Jeg tager spørgsmålet hjem , det lader til at der ikke umidelbart er en løsing.
Tak for indlægende alligevel! Nogen der synes de fortjener lidt "guld "?