Avatar billede kimpolo Novice
05. marts 2007 - 16:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

OC af bios på Asrock 4CoreDual-VSTA

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at overclocke min Core2 dual 6300 CPU , men kan ikke lige finde ud af at sætte fsb CPU frequency op til mere end de 266 mhz som den står på.
Nogen der ved hvordan man gør det om om der er andet, som skal stilles ?
Jeg har somsagt en E 6300 Core2Dual CPU på en Asrock 4coreDual-VSTA bundkort, 1024 mb. DDR2 667 mhz value Kingston Ram samt en AGP grafikkort

Mvh.  Kim
Avatar billede huset Praktikant
05. marts 2007 - 17:00 #1
Kan du ikke vælge manual clocking?
Avatar billede kimpolo Novice
06. marts 2007 - 06:23 #2
Nej det synes jeg ikke , jeg kan
Avatar billede huset Praktikant
06. marts 2007 - 07:53 #3
Der skal være en funktion der hedder auto eller manuel
Avatar billede kimpolo Novice
06. marts 2007 - 16:28 #4
OK har nu fundet ud af at sætte Overclock mode til Pcie asynkron , og kunne så ændre på fsb  , Jeg har sat fsb til 280 mhz.    Hvor langt mon jeg kan gå op , når jeg ikke kan ændre på Vcore (tror jeg ikke) der er noget der hedder DRAM voltage, som kan sættes til auto-high-normal og low  og så er der AGP voltage , auto,normal,high
MON det går at sætte fsb op på 300 mhz , mine ram skulle kunne klare 333 mhz. ?
Er der andet jeg skal have checket ?

Mvh.  KimH
Avatar billede kimpolo Novice
07. marts 2007 - 16:46 #5
Hallo er der ingen her på Eksperten , som har forstánd på Overclocking ?
Jeg har nu sat fsb op til 300 mhz. og det kører åbenbart fint endnu , min plan er at gå op på ca. 320 fsb. men er lidt nervøs for at gå højere op,  og  hvad sker der egenligt når PCen ikke vil starte op ? er det bare at sætte fsb lidt tilbage i Bios ?

Mvh.  KimH
Avatar billede huset Praktikant
07. marts 2007 - 16:53 #6
eg tror du skal starte me dat læse om overclocking inden du begynder. Du kan risikere at brænde dit udstyr af.http://www.ocguide.dk/
Avatar billede kimpolo Novice
08. marts 2007 - 06:38 #7
Jeg har nu læst OCguiden og kan forstå der er en lille risiko for at brænde udstyret af , men mon ikke CPU + bundkort kan tåle + 20%
Jeg kiggede i Bios og så at temperaturen var 41 grader for CPU og 35 for bundkort

Kim
Avatar billede huset Praktikant
08. marts 2007 - 08:49 #8
Du kan ikke regne med noget som helst. Hertil er Asrock ikke super godt til OC.
Er der ikke lås på din grafik sokel, så aktiver den i BIOS hvis muligt. Ellers stiger strømmen automatisk på denne når du clocker
Avatar billede kimpolo Novice
09. marts 2007 - 06:22 #9
Jeg synes ikke der er nogen lås på AGP , men der er noget der hedder VoltageAGP som nu står på Auto , der er også normal og high
Avatar billede huset Praktikant
09. marts 2007 - 07:59 #10
Den bør du kunne sætte så den ikke stiger sammen med det andet når du clocker.
Avatar billede kimpolo Novice
09. marts 2007 - 15:21 #11
PCIE frekvens står til 100 mhz. og PCI frekvens står til 33,33 mhz i Bios
Avatar billede kimpolo Novice
10. marts 2007 - 15:54 #12
Overclock mode er sat til Pcie asynkron , hvilket jeg mener er at Pcie ikke følger med op, jeg har godt nok en AGP kort
Avatar billede huset Praktikant
11. marts 2007 - 08:25 #13
Du har et AGP kort i en PCI Express sokkel?
Avatar billede kimpolo Novice
11. marts 2007 - 08:58 #14
Nej en AGP kort i en AGP sokkel        Men jeg prøvede lige at sætte fsb til 310 og der ville pcen ikke starte op , så grænsen ligger nok ved de 300 mhz. jeg har den på nu .
Opret et svar og du får Point så jeg kan få spørgsmålet lukket

Mvh.  Kim
Avatar billede huset Praktikant
11. marts 2007 - 09:13 #15
...