Avatar billede helten78 Nybegynder
05. marts 2007 - 16:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Versions konflikt ved import af gl database dump

Jeg har noget CMS system på min hjemmeside og en tilhørende database.

I Januar flyttede hosting firmaet min hjemmeside over på en anden server.
Dermed skulle jeg ligge databasen over på den nye server ved hjælp af phpMyadmin eller hvad det nu hedder.

Problemet ligger nu i at det dump jeg har af databasen og det nye phpMyAdmin 2.7.0-pl1  laver noget versions konflikt, og jeg efterhånden konkluderet at hosting firmaet ikke har styr på det.

Derfor vil jeg gerne finde én herinde der kan løse dette?

Der er en del point for opgaven
Avatar billede helten78 Nybegynder
05. marts 2007 - 18:15 #1
Nu viser den at den giver 30 point.

Men er der en der vil påtage sig opgaven og løser den, giver den 1000 point
Avatar billede noob2003 Nybegynder
05. marts 2007 - 18:33 #2
er det heller ikke samme version af MySQL server ???
ellers installere den version af phpmyadmin du kørte med tidliger på din eget website
Avatar billede helten78 Nybegynder
05. marts 2007 - 21:17 #3
Det ved jeg faktisk ikke. Det er noget der ligger i kontrol panelet til min hjemmeside. Altså det er installeret på hosting firmaets server, og dermed ikke noget jeg har adgang til.

Kan man se i mysql dumpet hvilen version/tegnsæt dumpet er lavet i?
Avatar billede noob2003 Nybegynder
05. marts 2007 - 21:37 #4
det her skriver min i toppen af *.sql
-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 2.9.1.1
-- http://www.phpmyadmin.net
--
-- Vært: localhost
-- Genereringstid: 05/03 2007 kl. 21:32:53
-- Serverversion: 5.0.27
-- PHP-version: 5.2.0
--
-- Database: `test`
--
så ja

men din udbyder burde da kunne hjælpe dig, eller gi dig info på brugernavn & password adgangen til din mysql server.

for du kan via din egen hjemmeside så installere phpmyadmin med dit brugernavn & password.
Avatar billede helten78 Nybegynder
05. marts 2007 - 21:42 #5
Kigger lige i dumpet.

Jeg mener bare at jeg kan ikke installere en gammel version af phpmyadmin
Avatar billede helten78 Nybegynder
05. marts 2007 - 23:52 #6
Problemet ligger vist i at det nye er i tegnsættet latin1_swedish_ci hvor dumpet er i utf8

Her er de første linier:
-- MySQL dump 10.9
--
-- Host: localhost    Database: tekstlogo
-- ------------------------------------------------------
-- Server version    4.1.11-Debian_4sarge7-log
Avatar billede helten78 Nybegynder
18. marts 2007 - 02:54 #7
--