Avatar billede notebookonline Nybegynder
05. marts 2007 - 11:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Valg af styresystem

Jeg har idag en server der kører Linux, Suse.
Jeg har dog flere problemer da mange af mine sider ikke virker på serveren. (disse sider virker på feks. one.com)

Jeg er lidt i tvivl om det er opsætningen det er galt med, da jeg ikke er så stiv i opsætning af linux.

Er der nogen der kender et godt system der virker, som kan installeres af en 'grøn' bruger :-)

Evt. en omkring Aalborg der kunne installere skidtet mod betaling.
Avatar billede zypher212 Nybegynder
05. marts 2007 - 15:47 #1
Tror snarere at du mangler et bibliotek, frem for at det er Suse den er gal med. Er selv fra Aalborg så kunne godt prøve at hjælpe dig. Desværre er mit kendskab til server delen ikke eminent overdrevet godt. Prøv at poste de fejlmeddelelser den kommer med. Det kunne sagtens bare være permissions, databaseopsætning osv. den er gal med.
Avatar billede skeffen Nybegynder
06. marts 2007 - 14:08 #2
Har ikke meget erfaring med Suse, kan varmt anbefale debian og den danske guide der kan findes på www.debianguiden.dk
Avatar billede skeffen Nybegynder
06. marts 2007 - 14:09 #3
Svar ;)
Avatar billede zypher212 Nybegynder
06. marts 2007 - 18:06 #4
skeffen: Hvordan skal det hjælpe spørger? Debian skræmmer decideret grønne brugere der ikke har til hensigt at stå med en terminal som standard installation. Nu kender jeg ikke til din Linux erfaring, men det gør ikke meget hvilken distribution man bruger. Den største forskel er efter min erfaring hvilke programmer og opsætninger der følger med standard.

Så notebookonline ender sikkert bare med at stå uden grafisk brugerflade, og med endne mere rod i konfigurationen end før.
Avatar billede zypher212 Nybegynder
10. marts 2007 - 23:28 #5
Du er en kælling ;) Har givet dig karma for denne tråd (Eller det gør jeg). Forventer i det mindste feedback på min hjælp.
Avatar billede notebookonline Nybegynder
13. marts 2007 - 11:42 #6
Beklager, jeg har været offline i nogle dage, men jeg håber sgu da ikke jeg bliver en kælling af dette!!

Fejlen er fundet på serveren.