Avatar billede flol Nybegynder
05. marts 2007 - 10:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

slet post efter hvis antal sek?

Hej .. :)

er det muligt at få databasen til at slette en post efter 10 sek?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
05. marts 2007 - 10:56 #1
måske lidt mere info? :)
Avatar billede flol Nybegynder
05. marts 2007 - 11:08 #2
altså er ved at bygge en chat i 3d, hmm og så når hver figur skriver noget, skal figurens besked kun visses i 20 sek, figurens besked bliver gemt i en databasen, og så ville jeg gerne vide, om man kunne få databasen til at slette, de besked der er over 10 sek gamle?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. marts 2007 - 01:31 #3
normalt ville man gemme beskeder lang tid men kun hente dem som er nye
Avatar billede jbone1 Nybegynder
07. marts 2007 - 23:30 #4
du kan lave en storede procedure til indsættelse af nye beskeder.
i SP'en sletter du gamle beskeder.

post dine table creates (show create table `tabelnavn`) så kan du få et eksempel...

Ovenstående kræver selv. at du bruger mySql 5
Avatar billede flol Nybegynder
30. april 2007 - 10:35 #5
Ingen svar som kan bruges ... lukker