Avatar billede sklintsoe Nybegynder
05. marts 2007 - 10:30 Der er 2 kommentarer

predeploy JBoss & Ant

Hej Folkens

Findes der et Ant tag og function i JBoss, således at man
checke sine EJB inden deployment, for at se om de kan deploy
(uden at starte JBoss serveren op, da den nok skal gøre det)

dvs at Checke ejb-jar.xml (og JBoss.xml) op imod class-filerne...

Ville være en god ting at have i sit Build-ant Script...
Avatar billede arne_v Ekspert
05. marts 2007 - 15:25 #1
Jeg har aldrig hoert om et saadant. Der er jo ogsaa en del runtime orienterede checks.
Det er f.eks. vaert at checke udenfor JBoss om JBoss har den noedvendige data source.

Du kan lave dit eget task som laver nogle checks, men jeg tror at de fleste
vil lade ant deploye paa en test server og saa lade ant koere nogle junit tests.
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
10. marts 2007 - 14:54 #2
Med hensyn til at undgå at skulle smide alle sine jar, war og ear filer på serveren, hvilke kan tage lang tid kan man lavet jsp-exploded og ear-exploded dvs. man i sin Ant bulid fil f.eks kun kopierer de jsp man han ændret i. Derved undgå du at, skulle pakke alle dine War filer og deploye dem ("det kan jo tage lang tid") Du smider basre dine jsp sider direkte over i en mapper på din JBoss servere og "on the fly" tjekker dine ændringer. Man kan så også gøre det samme med ens *.class filer (ear-exploded). Giv mig lige et prej, hvis dette har interesse ?