Avatar billede speedy2000 Nybegynder
28. maj 2001 - 17:23 Der er 7 kommentarer og
6 løsninger

TV2 Menu der virker

Jeg skal bruge en menu med nogenlunde samme funktioner som TV2´s.

Jeg ved godt at dette spørgsmål er blevet stillet 5 millioner gange, men jeg har ikke fundet noget der kan bruges...

Menuen skal bruges på en php side, hvor den bliver inkluderet...

På forhånd tak :o)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
28. maj 2001 - 17:27 #1
Avatar billede barefoot Nybegynder
28. maj 2001 - 17:27 #2
www.bratta.com har en masse af den slags.
Avatar billede no_doubt Nybegynder
28. maj 2001 - 17:28 #3
Avatar billede olebole Juniormester
28. maj 2001 - 17:46 #4
<ole>
Bratta har ganske rigtigt en masse af den slags - men om de virker og er velskrevet, er en helt anden sag  :o)
Det gælder såmænd også Brainjar\'s og Hiermenus. Jeg har skrevet et meget simpelt eksempel i:
    http://www.eksperten.dk/spm/23962
...måske du kan arbejde videre med det.
/mvh
</bole>
Avatar billede barefoot Nybegynder
28. maj 2001 - 17:54 #5
olebole -> Ja, det er jo det evige problem. Folk som bare laver det så det virker i IE, og så færdig...
Men jeg kender dem ikke da jeg ikke selv bruger dem.
Avatar billede bf Nybegynder
28. maj 2001 - 18:12 #6
DHTML hirakisk expanderende menu oven i købet med indbygget wizard, hvor den selv genererer koden, som skal sættes i \"head\", og koden som skal sættes ind i \"body\".

On-line wizard på:
http://www.webreference.com/dhtml/dynomat/hiermenus3/  (nederst på siden)

Wizard kan også downloades komplet på:
http://www.webreference.com/dhtml/hiermenus/zips/hierMenus310_3full.zip
(8KB - incl hierMenus.js and hierArrays.js der skal ligge i samme mappe som den færdiggenerede menu)
Avatar billede bf Nybegynder
28. maj 2001 - 18:16 #7
Avatar billede bf Nybegynder
28. maj 2001 - 18:18 #8
Yes der var den.
Nederst på siden \"Launch HierMenus3 Tool, Revision 2, for IE4+\"

;-)
Avatar billede olebole Juniormester
28. maj 2001 - 18:21 #9
\'HierMenus\' er sydvestsibirisk og betyder \'SkodKode\'  :o)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
28. maj 2001 - 21:13 #10
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
30. maj 2001 - 15:19 #11
Generelt for alle menuer er, at de ikke virker i Netscape, når jeg samtidig har en scroll tekst kørende. Så snart jeg tager scroll teksten fra virker de ok (bortset fra, at boksene gemmer sig bag form boksen til login???)

Kan man gøre et eller andet for at løse disse ting ???  (jeg har prøvet med TV2´s menu, Topdynamic menu osv.)
Avatar billede olebole Juniormester
30. maj 2001 - 15:50 #12
Du bruger sikkert to onload-kald - ét til menuen og ét til tekst-scrolleren.
Det kan også være, begge scripts bruger samme variabelnavne eller funktionsnavne.

Derudover, er der ikke rigtig nogen menu\'er til gratis download, der fungerer godt i begge hoved-browsere (fra version 4 og op) på både PC og Mac. Meget af det er desværre temmelig skoddet kodet.
/mvh
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
31. maj 2001 - 11:11 #13
Tak for hjælpen alle sammen :o)
Jeg har stadig en lille smule problemer med at få det til at køre i Netscape, men det prøver jeg selv lige at få til at virke.. det er kun små skødhedsmæssige ting :o)

Håber fordelingen af point er retfærdig.