Avatar billede j-bertel Nybegynder
04. marts 2007 - 16:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilke eksterne harddiske kræver kun strøm fra USB-stikket?

Jeg vil gerne have en ekstern harddisk som ikke skal sættes i stikkontakten for at få strøm, men får det fra USB-indgangen. Jeg synes at have hørt at tomme-størrelsen angiver om der skal ekstra strøm til, hvad mener I?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
04. marts 2007 - 17:09 #1
Ja, det er korrekt. 2.5" harddiske (dem man bruger i bærbare) bruger kun 0,5 ampere hvilket er netop hvad en USB port kan trække. En 2.5" harddisk kan derfor køre uden ekstra strøm, mens en 3.5" skal have sin egen strømforsyning...
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2007 - 17:11 #2
Det er vidst ikke alle 2.5" harddiske som kan køre uden seperat strøm stik.
Mener det er et spørgsmål om hvor meget plads der er på disken:)
Avatar billede j-bertel Nybegynder
04. marts 2007 - 17:31 #3
Når jeg hos SHG kigger i specifikationerne på de enkelte eksterne hd, så ser jeg ikke noget om ekstra strøm eller ej. Eller forstår jeg måske ikke at se den rigtige tekst for det?
Avatar billede skcvg Nybegynder
04. marts 2007 - 21:46 #4
Typisk er der 2 usb-kabler med, hvor det ene kun bruges til strøm. Dvs der fås strøm fra 2 usb-stik på en gang.
Avatar billede drgonzo Praktikant
06. marts 2007 - 11:36 #5
Du kan ca som tommel regel klare op til omkring 60GB 2.5 tomme på et enkelt usb kabel kommer du over de 60GB trækker de mere strøm end en usb port kan klare, mener der er enkelte 80GB der også kan klare det, men er ikke sikker. En 40GB kører uden probz på 1 usb stik. Der følger dog som regel et xtra strøm/usb stik med, så du kan trække strøm fra 2 usb porte og på den måde stadig undgår en stor klodset strømforsyning.
Avatar billede fritkolt Nybegynder
06. marts 2007 - 17:36 #6
Takker for kommentarerne!