Avatar billede christiannissen Nybegynder
04. marts 2007 - 15:39 Der er 3 kommentarer

Håndtering af flere wan adresser op imod flere lan adresser

Kære Brugere,

Jeg har startet en virksomhed op sammen med nogle andre, og i den forbindelse er det mig som står for al IT.

PT. har jeg sat FTP / MAILSERVER / FILSERVER og NAVISION Server op. Men nu begynder problemerne desværre at opstå.

Jeg har 1 WAN Adresse 80.161.225.50 fra TDC + 6 Ekstra 83.90.117.XXX osv. osv.

Vi har en Speedstream modem fra TDC, herefter har jeg sat en Switch direkte på den. I denne switch har jeg sat mailserver og ftp server i og til sidst har jeg sat min BELKIN router i. Det betyder at mailserver og ftpserver er udenfor mit lan, da de ikke er bagved min router. Jeg har brugt 2 af mine ekstra IP adresser på mailserveren og ftpserveren. Det betyder desværre at jeg ikke connecte til min mailserver via LAN, og altså må nøjes med WAN siden, også køre det jo utrolig langsomt når jeg køre outlook fra LAN computere. (trafikken skal ud, for at kunne komme ind)

Så lige nu har jeg problemer med hvordan jeg håndtere alle disse ekstra ip adresser.

Den ultimative løsning ville være, hvis jeg kunne indstille i routeren at wan XXX.XXX.XXX.XXX høre til 192.168.1.XXX osv. osv.
På den måde kan jeg styre hvilken WAN IP NUMMER, der skal ramme de enkelte LAN adresser. (på den måde kan jeg i teorien åbne for port 21 og port 80 på flere forskellige computere)

Håber at i forstår lidt af det jeg ar beskrevet.
På forhånd tak.
Avatar billede leif Seniormester
04. marts 2007 - 15:48 #1
Hvis din router understøtter håndtering af flere IPadresser kan du. Om Belkin kan aner jeg ikke !
Avatar billede leif Seniormester
04. marts 2007 - 15:55 #2
Jeg bruger selv Draytek eller nogen bokse jeg køber (Og videresælger) hjem fra England til formålet !
Avatar billede klasken Nybegynder
08. marts 2007 - 16:40 #3
Det kan godt lyde lidt hårdt, men invester i et seriøst produkt istedet for de billigere og typisk dårligere alternativer. Jeg har selv utrolig god erfaring med smoothwall, og kan kun varmt anbefale den. Vha. multihost modul kan du styre flere offentlige ip adresser. Find den på www.smoothwall.net , den findes også i en gratis version men denne kan ikke håndtere flere offentlige ip adresser.