Avatar billede aran Nybegynder
25. november 1999 - 17:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

langsom hastighed

Jeg har sådan et ltwin 56k internt modem, men jeg kan kun downloade med ca 1 kb/s. Hvad kan der være galt.
Det tager til tider også op til flere forsøg at koble op.
Avatar billede getalife Nybegynder
25. november 1999 - 17:14 #1
Dit problem er sikkert støj på linien..
Prøv at fjerne alle telefoner og evt. forlængerledninger.
Hjælper dette ikke så ring til 147 der kan måle din linie for støj.
Prøv evt. at indsætte initstrengen:
S38=0S37=17
17 viser din opkoblingshastighed.. sæt den evt nedad.
Du kan også prøve S38=0S91=10
Dette forøger din sende styrke fra modemet.
Avatar billede aran Nybegynder
25. november 1999 - 17:28 #2
Tak, det hjalp efter at jeg fjernede en rimlig lang forlænger ledning (ca 75m). Jeg brugte tidligere ledningen, så jeg kunne gå rundt i hele huset og snakke i telefon.
Jeg havde ikke lige tænk over, at det kunne skabe problemer. Det virkede jo fint når jeg brugte ledningen til normal telefoni.