Avatar billede rush Nybegynder
03. marts 2007 - 16:00 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

email på mobiltelefonen

Hej
Jeg har fået mig en ny mobiltlf. (nokia 5300) og vil meget gerne kunne sende/hente emails via mobilen. Jeg har sat email konti's op på mobilen som den er i outlook på pc'en, men den får ikke kontakt. Jeg kan fint komme på nokia''s hjemmeside via GPRS så der skulle være hul igennem...?!
Avatar billede rush Nybegynder
03. marts 2007 - 16:07 #1
nåh ja...jeg får forresten følgende meddelelse når jeg prøver at sende/modtage emails: "der kan ikke oprettes forbindelse til netværket - kontrollér forbindelses-indstillingerne"
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. marts 2007 - 16:29 #2
Og gprs indstillingerne er korrekte??
Avatar billede kalp Novice
03. marts 2007 - 16:29 #3
Du skal tjekke hos dit teleselskab hvad de skriver på det område (deres hjemmeside under support)

pop3 er altid den samme som i outlook, men smtp'en er ikke!!

tjek din udbyder
Avatar billede kalp Novice
03. marts 2007 - 16:30 #4
(udbyde = teleselskab;o) )
Avatar billede rush Nybegynder
03. marts 2007 - 16:51 #5
GPRS indstillingerne fik jeg tilsendt fra teleselskabet direkte til mobilen og kan som sagt fint komme på nokia's hjemmeside fra mobilen, så jeg går ud fra det er rigtigt sat op, dog undrer det mig noget med fejlmeddelelsen ("der kan ikke oprettes forbindelse til netværket - kontrollér forbindelses-indstillingerne").

Jeg har spurgt teleselskabet om de ikke kunne hjælpe da jeg både har mobil og internet ved dem, men nej-nej email det kan man ikke få hjælp til hos dem, selvom de siger det virker fint ?!
Avatar billede kalp Novice
03. marts 2007 - 17:13 #6
Det er også meget normalt at man kun hjælper med at få GPRS op:)

men ístedet for at lade det være en hemmelighed hvilket teleselskab du har så gør os den tjeneste er skrive der herinde..

Ellers kan jeg personligt ikke hjælpe dig videre.

det ville desuden heller ikke skade hvis du også nævnte hvor du har email konto henne.
Avatar billede rush Nybegynder
03. marts 2007 - 18:14 #7
ok, vidste ikke om det var tilladt at nævne. Jeg har tele2 adsl (freeway) og tele2 mobil-abonnement.
Avatar billede rush Nybegynder
03. marts 2007 - 18:19 #8
Jeg vil med glæde gi' dig 500 points hvis jeg får det til at funge :)
Avatar billede kalp Novice
03. marts 2007 - 18:42 #9
Følge denne vejledning.

1  Find "Person. konfig.indst."

Tryk på Menu.
Find Indstil., og tryk på Navigationstasten.
Find Konfiguration, og tryk på Navigationstasten.
Find Person. konfig.indst., og tryk på Navigationstasten.

2  Opret ny eller redigér eksisterende e-mail-profil

Hvis der ingen forbindelsesindstillinger er:
Tryk på Navigationstasten.
Markér E-mail, og tryk på Navigationstasten.
Hvis der allerede er oprettet en forbindelsesindstillinger:
Tryk på Valg.
Find Tilføj ny/nyt, og tryk på Navigationstasten.
Markér E-mail, og tryk på Navigationstasten.
Hvis du ønsker at redigere en eksisterende e-mail-profil:
Markér den ønskede e-mail-profil, og tryk på Navigationstasten.

3  Indtast navn på e-mail-profil

Find Postkassenavn, og tryk på Navigationstasten.
Indtast det ønskede navn på postkassen (f.eks. Privat eller Arbejde), og tryk på Navigationstasten.

4  Indtast afsendernavn

Find Navn, og tryk på Navigationstasten.
Indtast dit navn (eller det navn du ønsker skal stå som afsendernavn på dine e-mails), og tryk på Navigationstasten.

Information
Tryk på 1 det nødvendige antal gange for indsætte punktum og @.

Luk vindue

5  Indtast e-mail-adresse

Find E-mail-adresse, og tryk på Navigationstasten.
Indtast din e-mail-adresse, og tryk på Navigationstasten.

Information
De fleste udbydere i Danmark bruger POP3.

Luk vindue

6  Vælg servertype

Find Server: indg. e-mail, og tryk på Navigationstasten.
Markér POP3, og tryk på Navigationstasten.

7  Vælg indstillinger for loginoplysninger

Find Loginoplysninger, og tryk på Navigationstasten.

8  Vælg login til POP3

Find Sikkert login til POP3, og tryk på Navigationstasten.
Marker Deaktiveret, og tryk på Navigationstasten.

Information
Vær opmærksom på at der ikke menes e-mail-adresse. Brugernavnet er dit login-id til din e-mail-konto.

Tryk på # for at skifte mellem små og store bogstaver.

Luk vindue

9  Indtast brugernavn

Find POP3-brugernavn, og tryk på Navigationstasten.
Indtast dit brugernavn til den indgående mailserver hos mail-udbyderen, og tryk på Navigationstasten.

Information
Med password menes ikke PIN-kode. Det er dit login password til din e-mail-konto.

Tryk på # for at skifte mellem små og store bogstaver.

Luk vindue

10  Indtast password

Find POP3-adgangskode, og tryk på Navigationstasten.
Indtast dit password til den indgående mailserver hos mail-udbyderen, og tryk på Navigationstasten.
Indtast passwordet igen, og tryk på Navigationstasten.
Tryk på Tilbage.

11  Vælg indstillinger for indgående e-mail

Find Indst. for indg. e-mail og tryk på Navigationstasten.

12  Indtast indgående mailserver

Find Server til indg. POP3, og tryk på Navigationstasten.
Indtast navnet eller IP-adressen på din mail-udbyders indgående postserver, og tryk på Navigationstasten.

13  Vælg indstilling for antal afhentede af e-mails

Find Hent e-mails, og tryk på Navigationstasten.
Indtast det antal e-mails, du maksimalt vil hente, hver gang du etablerer forbindelse til din e-mail-konto, og tryk på Navigationstasten.

14  Indtast portnummer til indgående e-mails

Find Port til indg. POP3, og tryk på Navigationstasten.
Indtast 110 og tryk på Navigationstasten.

15  Slå brug af standardadgangspunkt fra

Find Brug foretruk. adg.punkt, og tryk på Navigationstasten.
Find Nej, og tryk på Navigationstasten.

16  Vælg forbindelsesindstillinger for indgående mailserver

Find POP3-adgangspunkt, og tryk på Navigationstasten.

17  Aktivér proxyserver

Find Proxyserver, og tryk på Navigationstasten.
Markér Aktiver, og tryk på Navigationstasten.

18  Vælg databærer

Find Databærer, og tryk på Navigationstasten.
Markér Pakkedata, og tryk på Navigationstasten.

19  Start redigering af indstillinger for databærer

Find Bærerindstillinger, og tryk på Navigationstasten.

Information
APN-navnet internet skal indtastes med små bogstaver.

Luk vindue

20  Indtast APN-navn

Find Pakkedataadg.punkt, og tryk på Navigationstasten.
Indtast internet og tryk på Navigationstasten.

21  Vælg netværkstype

Find Netværkstype, og tryk på Navigationstasten.
Markér IPv4 eller IPv6, og tryk på Navigationstasten.

22  Vælg godkendelse

Find Godkendelsestype, og tryk på Navigationstasten.
Markér Normal, og tryk på Navigationstasten.

Information
Der skal ikke anvendes brugernavn til Tele2's APN-navn.

Luk vindue

23  Slet brugernavn

Find Brugernavn, og tryk på Navigationstasten.
Tryk på Slet for at slette en eventuel tidligere indtastning, og tryk på Navigationstasten.

Information
Der skal ikke anvendes password til Tele's APN-navn.

Luk vindue

24  Slet password

Find Adgangskode, og tryk på Navigationstasten.
Tryk på Slet for at slette en eventuel tidligere indtastning, og tryk to gange på Navigationstasten.
Tryk på Tilbage tre gange for at vende tilbage til hovedmenuen.

25  Vælg indstillinger for indgående e-mails

Find Indstil. for udg. (SMTP), og tryk på Navigationstasten.

Information
Tryk på 1 for at indsætte et punktum.

Luk vindue

26  Indtast udgående mailserver

Find Server til udg. SMTP, og tryk på Navigationstasten.
Indtast "spørg tele2" og tryk på Navigationstasten.

27  Indtast svaradresse

Find Svar til-adresse, og tryk på Navigationstasten.
Indtast den e-mail-adresse, du ønsker at modtage eventuelle svar til (hvis den er forskellig fra din egen e-mail-adresse), og tryk på Navigationstasten.

28  Vælg indstillinger for signatur

Find Medtag signatur, og tryk på Navigationstasten.
Markér Ja eller Nej, og tryk på Navigationstasten.
Hvis du vælger Ja:
Indtast din signatur (signaturen indsættes automatisk i dine e-mails), og tryk på Navigationstasten.

Information
APOP anvendes til at kryptere adgangskoder. APOP er tilknyttet servertypen POP3.

Luk vindue

29  Vælg indstillinger for APOP

Find Sikkert login til SMTP og tryk på Navigationstasten.
Markér Deaktiveret, og tryk på Navigationstasten.

30  Slet SMTP-brugernavn

Find SMTP-brugernavn, og tryk på Navigationstasten.
Tryk på Slet for at slette en eventuel tidligere indtastning, og tryk på Navigationstasten.

31  Slet SMTP-password

Find SMTP-adgangskode, og tryk på Navigationstasten.
Tryk på Slet for at slette en eventuel tidligere indtastning, og tryk på Navigationstasten.
Tryk på Navigationstasten igen.

32  Indtast portnummer til udgående e-mails

Find Port til udg. SMTP, og tryk på Navigationstasten.
Indtast 25 og tryk på Navigationstasten.

33  Slå brug af foretrukket adgangspunkt fra

Markér Brug foretr. adg.pkt, og tryk på Navigationstasten.
Markér Nej, og tryk på Navigationstasten.

34  Vælg indstillinger for udgående mailserver

Find SMTP-adgangspunkt, og tryk på Navigationstasten.
Gentag trin 17-24, og fortsæt herefter med trin 33.

35  Aktivér konto

Tryk på Tilbage tre gange.
Markér den e-mail-profil du netop har indstillet, og tryk på Valg.
Markér Aktivér og tryk på Navigationstasten.

36  Afslut

Tryk på Rør på for at gemme indstillingerne og vende tilbage til standbypositionen
Avatar billede rush Nybegynder
03. marts 2007 - 18:44 #10
hov..undskyld john stigers, så kun gawi som komentator. Men jeg vil ihvertfald gerne gi flere points, hvis I ønsker, da sværhedsgraden på spørgsmålet nok er rimeligt højt.
Avatar billede rush Nybegynder
03. marts 2007 - 18:45 #11
hej gawi, jeg følger din vejledning lidt senere, så melder jeg selvfølgelig tilbage. Mange tak for den fine vejledning :)
Avatar billede kalp Novice
03. marts 2007 - 18:52 #12
maximum points pr. spørgsmål er 200 så det er okay med 150:)
Avatar billede rush Nybegynder
04. marts 2007 - 02:19 #13
jeg kom da et skridt videre...Nu prøver den at forbinde men skriver "opret abonnement på pakkedaata først". Jeg har aktiveret pakkedata i på mobilen !?

...måske det der pakkedata er noget man skal abonnere på ekstra hos tele2 ? Lyder bare lidt vildt at skulle abonnere ekstra på sådan en service. Jeg prøver lige at høre dem ad... Gawi - nu siger du bare til hvis du ikke mener du kan hjælpe mere, så får du selvfølgelig dine points :)
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2007 - 09:38 #14
Det kan desværre godt lyde som om det er et mindre tillægsprodukt og specielt når du har alt hos Tele2.

min erfaring fortæller mig dog at hvis gprs er sat op rigtigt og man har indtastet sine indstillinger korrekt så virker det.

jeg har selv det hele hos tdc og det virker perfekt.

ps. det skader ikke at ringe til tele2's kundeservice igen da det ikke er alle som afviser hjælp til dette emne.

Jeg har arbejdet kort for tdc's kundeservice og jeg hjalp folk med sådan nogle ting hvis der ikke var travlt.
Avatar billede rush Nybegynder
04. marts 2007 - 13:07 #15
nå...tele2 vil ikke hjælpe med email-opsætning - har prøvet at spørge 3 forskellige support-medarbejdere og alle siger det må jeg selv finde ud af :(. Ang. pakkedata så siger de det skulle virke..hmmm..
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2007 - 13:10 #16
prøv med en frisk GPRS og MMS opsætning. Så er det hele da på telefonen.

Husk at når opsætningerne er modtaget og installeret på telefonen så skal du slukke og tænde din telefon så det kan blive registreret på deres central. (dette går jeg ud fra også blev gjort ved sidste installation)
Avatar billede rush Nybegynder
04. marts 2007 - 16:21 #17
Jeg kan sende nu men ikke modtage. Det er nok bare et indstillings-spørgsmål går jeg ud fra. Jeg håber jeg kan klare det selv herfra og du skal ihvertfald ha' mange tak for hjælpen. Hvordan er det nu jeg giver dig pointene ?
Avatar billede rush Nybegynder
04. marts 2007 - 16:23 #18
.
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2007 - 16:29 #19
jeg har lagt et svar nu:)

du kan markere mit navn nederst på denne side i venstre hjørne og trykke på accepter svar:)

godt det næsten fungere nu:P