Avatar billede goldeneye Nybegynder
03. marts 2007 - 11:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med notebook som ikke vil starte

Har en Fujitsu-Siemens Lifebook C6637 som volder mig problemer

Den har store startproblemer.

Den kan i princippet starte, jeg kan høre at blæseren starter og harddisken siger lyde, men så sker der heller ikke mere. Slukker så maskinen ved at holde startknappen nede, og prøver at starte igen.

Havde afskrevet den for 6 måneder siden da den overhovedet ikke ville starte, men fik liv i den for nogle dage siden. Kørte fint igennem windows xp installation og de genstarter der er. Ville så ha den på nettet i dag og få opdateret, og så opfører den sig mærkeligt igen. Lagde dog mærke til at skærmen opførte sig lidt mærkeligt 2-3 gange under windows installationen, men lagde ikke vægt på det dengang.

Er der nogle der ved hvad der kan være galt?
Avatar billede goldeneye Nybegynder
03. marts 2007 - 11:56 #1
Nå ja, den starter ordentligt op ca. hver 10-15 gang.
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2007 - 13:13 #2
Der følger normalt en FSC recovery cd med til de maskiner, det er faktisk en windows XP cd -blot med FSC logo og tekst. Men den kan du prøve at bruge til følgende:

Smid cd`en i drevet og boot/start op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede goldeneye Nybegynder
12. marts 2009 - 21:01 #3
Vil gerne lukke spørgsmålet.
Smider du et svar.
(har i mellemtiden skrottet maskinen, den kom aldrig til at køre)
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2009 - 18:01 #4
:-)