Avatar billede tdktman Juniormester
03. marts 2007 - 01:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Musik software

Hej, er der nogen der kender noget software man kan lave med musik med? dvs. en form for software der er professionelt og hvor man kan lave sine egne musiknumre osv?

Håber nogen kan hjælpe.

Tak
Avatar billede grafix Nybegynder
03. marts 2007 - 16:55 #1
Magix music maker kan du finde her: http://site.magix.net/da-dk/scandinavian/home/music/music-maker-12-deluxe/
De har vist også en demoversion. Når man først kommer igang er det svært at slippe.

God fornøjelse. - Grafix
Avatar billede grafix Nybegynder
03. marts 2007 - 16:55 #2
Hmmm... det var faktisk et svar
Avatar billede gree Nybegynder
03. marts 2007 - 20:06 #3
Musiknumre med ? Nu ved jeg ikke om du mener helt fra bunden og til top ?
(fra tromme til sang)

Hvis det er prof du mener, så er det Pro Tools den kan skaffes i en demo, dog virker den fuldt, måske kun til Win98.
Skal du havde noget gratis, så er det Audacity. http://audacity.sourceforge.net/

Du kan også bruge Cubase eller Cooledit.

Men skal du igang og vil du prøve noget forskelligt, så kik her:

www.hitsquad.com = http://www.hitsquad.com/smm/

Der er meget, men de prof. bruger Pro Tools fra Digidesign.
Men hvilket lydkort bruger du ?
Avatar billede arbogast Nybegynder
04. marts 2007 - 21:48 #4
husk at lukke dine gamle spørgsmål - så er du sød :)
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=tdktman&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

googl flg:

Energy-xt2
Podium
Sonar
Ableton Live
Reason
Fruity Loops

Dit sp. er lidt svært at svare på, der er mange forskellige musikgenrer og mange forskellige værktøjer m hver deres styrker og svagheder.
Avatar billede arbogast Nybegynder
05. marts 2007 - 12:14 #5
og

Reaper (af et firma som hedder Cockos (sic) billigt og godt til audio)
Avatar billede tdktman Juniormester
05. marts 2007 - 18:30 #6
Har lige et sprørgmål.......tak for de mange svar!! meget glad for! ;)

Jeg har problemer med at give point til folk......fx hvorfor kan jeg kun give grafix+gree point i dette spørgsmål? og i tidligere spørgsmål fra mig, kan jeg slet ikke give nogen point?? og kan derfor ikke lukke dem :(
Avatar billede grafix Nybegynder
05. marts 2007 - 19:36 #7
Du kan kun give point, til folk der har "svaret" dig. Marker den person du vil give point og tryk på "accepter"
Avatar billede arbogast Nybegynder
06. marts 2007 - 09:38 #8
... så hvis du vil lukke et sp.hvor der ikke er nogen svar (eller hvor du mener ingen af svarene er brugbare) skal du lægge et svar selv (vælg til venstre for text-boxen før du trykker send), og derefter acceptere dette.

Jeg (og mange andre) forstod det heller ikke til at begynde med :)
Avatar billede tdktman Juniormester
06. marts 2007 - 23:22 #9
Ok, det er lidt mystisk og gøre det så kompliceret!! ;) Keep it short and simple!
Giver point nu.

Mange tak for hjælpen
Avatar billede arbogast Nybegynder
07. marts 2007 - 08:18 #10
Og husk at lukke dine gamle spørgsmål. Jeg siger det ikke for at være træls, men mange af de erfarne (og fantastisk hjælpsomme og dygtige) brugere herinde gider ikke hjælpe folk, som har mange gamle åbne spørgsmål.

Helt enig - det burde være gjort enklere. Held og lykke med musikken.