Avatar billede jawbreaker Nybegynder
02. marts 2007 - 23:59 Der er 6 kommentarer

Problemer med ABIT bundkort

Jeg har et virkelig sygt problem

Min XP har kørt uporklageligt i ca 1 år men pludselig fik jeg "blå skærm". Ville reinstallere da det netop nu var god grund til at få ryttet op.

Men, men, men... Hver gang jeg kommer til 50% af windows installationen så er der filer den ikke kan læse...
Tænkte straks at det var skiven så jeg fandt en nu skive, samme problem, Tænkte det var cd-rom drevet... sammen problem, tænkte det var Hd... men samme problem.

Herefter tog jeg HD, CD-rom og skive og sat det over i en anden maskine og her kørte den installationen helt igennem.

Maskinene der fejler er en ABIT AN8 bundkort med 1 stk IDE og 1 stk SATA disk i.. Har prøvet at installere på begge disk men begge fejler...

Min konklusion er at bundekortet er røget???.. men måden fejlen viser sig fatter jeg ikke... Jeg kan boot op på en skive og teste maskinen af, uden fejl.. Kan også starte op med MiniPE hvor jeg også kan komme ind i maskinen...

Er der noget der, ud fra det jeg har skrevet, kan så ja eller nej til hvad f..... jeg kan/skal gøre...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. marts 2007 - 00:20 #1
når du installere dit Os, har du så begge diske tilsluttet.?

Ha´ så lidt tilsluttet når du installere, fjern evt. netkort, lydkort.
Installer dine drivere fra bundkort cdén, umiddelbart efter afslutning af installetionen af dit os.

jeg ville nok prøve at installere på ide disken, uden sata var tilsluttet.

Har du testet dine ram.? (memtest)
Tit er et strømforsyningen der svigter, da systemet er virkeligt belastet under installetionen.
Så sørg for at blæserne er renset for støv.
Avatar billede jawbreaker Nybegynder
03. marts 2007 - 11:22 #2
Jeg har blæst den fri for støv...

Har fjernet både IDE og SATA disken og brugt en ny IDE disk til at installere på. Det eneste der er i maskinen er bundkort, grafikkort og IDE HD som master og IDE CD-rom som slave.... Kan sgu ikke rigtig pille mere fra..

Jeg har ikke testet ram... hvad er memtest?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. marts 2007 - 12:17 #3
et program der tester dine ram for fejl.-> >http://www.memtest86.com/
Avatar billede jawbreaker Nybegynder
03. marts 2007 - 13:02 #4
ok, har checket siden... Kan se at programmet koster penge... så jeg prøver lige noget andet først... Hvis det viser sig at det er ramfejl så smider jeg lidt point efter dig ;o)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
03. marts 2007 - 13:20 #5
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. juni 2007 - 19:31 #6
smider et svar..O)