Avatar billede gardengate Nybegynder
02. marts 2007 - 23:54 Der er 6 kommentarer

Simple formler i excel til poker regnskab

hejsa,

Jeg skal lave et Excelregneark for en kammerat om hans pokerspil.

Jeg har lavet 4 forskellige ark. Et med Omaha, Texas og et med Sit'n'Go turneringer og til sidst et resultatark.

Jeg har lavet i hvert af "spillearkene" denne opstilning:
eksempel med Texas i $:
Dato - tidspunkt - buy in - stakes - resultat - sum
1/3-07 - 23 - 25 - 25 - 45 - 20

Kort beskrivelse: 1. marts, spil startet klokken 23, indskud 25$, stakes er 0,1/0,25, går væk fra bordet med 45$ og differencen mellem 45 og 25 er 20.

Jeg kan sagtens lave et total wins og total losses for alle 3 spil.

I mit resultatark vil jeg gerne kunne samle alle mine resultater fra f.eks. d. 1 marts fra både texas, omaha og sit'n'go.

Er det muligt at f.eks. at skrive "1 marts" i resultatarket og så kommer der samtlige buy ins og resultater for dagen, så man kan se, om man har vundet eller tabt den dag?!

Det ville også kunne være rart, hvis man kunne se hvilke tidsrum man vinder i f.eks. fra klokken 15-18.

Jeg har tænkt lidt på formlerne lopslag eller vopslag...

Jeg håber, at der er nogle som forstår hvad jeg mener!

Mvh
Anders
Avatar billede zbyg Nybegynder
04. marts 2007 - 21:59 #1
Hej Anders,

Muligvis kan SUM.HVIS kommandoen bruges.
Med formlen kan man foretage en betinget sum, at typen.
hvis en værdi i kolonne A er lig med "1. marts" så skal værdien i kolonne B indgå i summen.

Dermed tages summen for alle de værdier i kolonne B, hvor kolonne A er lig kriteriet.

mvh
Avatar billede bjarne_ib Nybegynder
06. marts 2007 - 12:54 #2
SUM.HVIS er en god idé, men hvis du bare ønsker et hurtigt overblik kan du bruge filter som du finder under data i menuen. Når du bruger filtre kan du selv tilpasse kriterierne for de kolonner du ønsker. Ønsker du at se alle poster for 01-03-2007 er det bare at vælge dette kriterie. Dette kan udbygges ved at vælge et bestemt klokkeslet (mellem 20 og 23 f.eks.) hvis man yderligere vil sortere i posterne. Når kriterierne er sat op et det stadig muligt at gøre brug af SUM, som kun vil summere for de tilbageværende rækker.
Alternativt kan du prøve med en Pivot-tabel, som måske også kan bruges til det du søger.

Mvh. Jacob
Avatar billede gardengate Nybegynder
06. marts 2007 - 18:46 #3
Zbyg>>
Jeg har lavet under hvert ark en SUM.HVIS formel, hvor den samler op på dagens resultater. Hvis jeg skal lave noget lignende i resultatarket, så bliver det noget rod, jeg kan i hvertfald ikke finde ud af det. For "området" er jo på 3 forskellige ark og ikke 1 som før.

bjarne_ib>>
Jeg har ikke prøvet med filteret og jeg ved ikke hvad en Pivot-tabel er.

mvh
Anders
Avatar billede bjarne_ib Nybegynder
06. marts 2007 - 20:01 #4
Filtre og Pivot virker også kun på et ark af gangen. Det vil være en god idé at samle det hele på ét ark. Du kan oprette en kolonne mere hvor du enten skriver hvilket spil det er eller bruger en kode for hvilket spil det er. F.eks. 1=Omaha 2=Texas osv. På den måde er det meget nemmere at arbejde med.

Ét ark har den fordel at det hele bliver nemmere at arbejde med.
Koderne har den fordel at det er nemmere at behandle i på filter og Pivot.

Du opretter filtret ved at stille dig i rækken med overskrifterne og så vælge Data/filter. Husk at der ikke må være en tom række under overskrifterne, da du ellers ikke kan filtre på alle mulighederne.
Avatar billede gardengate Nybegynder
07. marts 2007 - 00:00 #5
Det vil blive alt for uoverskueligt med kun et ark, da min ven spiller omkring 10-15 spil om dagen af forskellige typer, så derfor oprettes der tre ark med forskellige spil og til sidst et resultatark.

mvh
Anders
Avatar billede gardengate Nybegynder
11. marts 2007 - 22:21 #6
hej igen,

Jeg ville bare høre, om der var nogle som kunne hjælpe med en formel til mit resultatark, som jeg har beskrevet tidligere.

mvh
Anders