Avatar billede mstorgaard Praktikant
02. marts 2007 - 22:51 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

MX5000 Desktop hakker utrolig meget i Fuldskærmsspil

Jeg har igen problemer med mit Logitech MX5000 Desktop (MX1000 mus). Problemet med at den tabte forbindelsen og hakkede i Windows normalt blev løst via en fuldstændig reinstall af softwaren (+bluetooth).

Men nu er det så begyndt at hakke utrolig meget i fuldskærmsspil som Counter-Strike: Source og Battlefield 2. Tastaturet er hele tiden mellem 1-5 sekunder om at reagere på tast, og musen begynder tit at hakke i det.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
03. marts 2007 - 18:12 #1
Har du sørget for at din bluetooth-modtager er placeret helt oppe på bordet. Jeg havde selv problemer af meget værre karakter indtil jeg forlængede USB-forbindelsen til modtageren så den kom til at ligge på bordet under monitoren. Det har løst alle mine problemer. Dog spiller jeg ikke.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
03. marts 2007 - 20:30 #2
Jeg har bluetooth-modtageren liggende 5 cm fra tastaturet og 40 cm fra musen, det burde ikke være det :)
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
03. marts 2007 - 20:43 #3
Nej så kan jeg kun give den forklaring, at bluetooth er for langsom til de store spil. Jeg mener jeg har forstået på gamer-folket at de helst vil bruge mus med haler for at sikre forbindelsens hastighed.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
03. marts 2007 - 21:09 #4
Det kan sgu ikke passe at man ikke kan bruge et bluetooth-desktop til store spil, i og med jeg har set masser gøre det og at jeg også har gjort det på min gamle computer.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
05. marts 2007 - 18:56 #5
Altså jeg vil selvfølgelig ikke lægge hovedet på blokken for det, men kunne det tænkes at det er fordi din nye maskine måske er væsentlig hurtigere til at afvikle spillene, hvor bluetooth, som jo er en forholdsvis langsom kommunikationsform, ikke kan følge med, og derved vil være en flaskehals. Hvad ved jeg men det var bare en idé.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
05. marts 2007 - 19:15 #6
Så burde Bluetooth ikke benyttes til den teknologi, for så meget bedre er den her computer heller ikke (:

Men det er ved at gå mig på nerverne, at jeg ikke kan benytte computeren til at spille på.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
05. marts 2007 - 20:54 #7
Hvad så har du den nyeste Setpoint-driver installeret
Avatar billede mstorgaard Praktikant
05. marts 2007 - 21:27 #8
Nyste SetPoint, lige blevet reinstalleret (:
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
05. marts 2007 - 21:28 #9
Har det hjulpet
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
05. marts 2007 - 21:49 #10
Du har skrevet noget om at afstanden fra tastaturet til modtageren er 5 cm. Hvis ikke driveren har hjulpet tænkte jeg på om du kunne prøve at eksperimentere med at øge denne afstand lidt op til omkring 20-30 cm. Det forekommer mig at afstanden på 5 cm er meget kort. Jeg mener en tommelfingerregel siger omkring 20 cm mellem mus/tastatur og modtager. Du kunne jo prøve det også. Held og lykke.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
05. marts 2007 - 21:58 #11
Jeg har lige prøvet med større afstand uden held (:
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
07. marts 2007 - 14:17 #12
Jeg har en ide. Jeg ved selvfølgelig ikke om den er gennemførlig. Setpoint kan godt styre 2 tastaturer og 2 mus, man skal bare vælge dem i Setpoint. Min ide er så, at du kunne investere i et billigt tastatur og en gamermus, som også kan fås til en rimelig pris. Hvis du har plads til det kan du have dem tilkoblet begge sæt og bruge det ene sæt til at spille med og det andet sæt til andre ting. Det kan godt være, at det er en dum ide men det er en mulighed. For jeg kan ikke komme på andre ideer til at afhjælpe dit problem.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
07. marts 2007 - 14:33 #13
Jeg har overvejet noget i den retning, men det jeg havde tænkt på var simpelthen at komme af med det gamle sæt her til nogen, som måske ikke rigtig spillede, og så bare investere i et helt nyt godt sæt til mig selv.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
07. marts 2007 - 14:38 #14
Ja og så undgå bluetooth. Du skulle nok prøve at konsultere en computerforretning hvor de har forstand på det med forskellen på almindelige mus/tastaturer og dem til spil. Det ville jeg da gøre. Held og lykke.
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
08. marts 2007 - 17:31 #15
Jeg kom lige til at tænke på om det kunne være en ide at sætte opløsningen på skærmen ned. Jeg fik ideen et andet sted i eksperten hvor de skrev om at det hakkede og så satte de opløsningen ned. Kan der være noget om det?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
08. marts 2007 - 20:14 #16
Okay, det vil jeg så prøve at eksperimentere med ved lejlighed :)
Avatar billede mstorgaard Praktikant
14. marts 2007 - 16:06 #17
Det har hjulpet på det at spille i window-mode (:

Smid et svar :)
Avatar billede jann-jensen Nybegynder
14. marts 2007 - 16:41 #18
Tak for det og til lykke med resultatet.