Avatar billede miagy Nybegynder
02. marts 2007 - 13:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Måling af strømforsyning

Hey folkens

Jeg søger et program som kan måle det reelle strømforbrug på min pc. Altså et program som inde i Windows kan måle hvor meget hele computeren trækker af strøm. What to do?
Avatar billede huset Praktikant
02. marts 2007 - 13:08 #1
Helt en strømmåler hos dit lokale elselskab
Avatar billede miagy Nybegynder
02. marts 2007 - 16:28 #2
:-) det var en mulighed. Men det var netop dette jeg forsøgte at undgå (læs dovenskab) ved at bruge et software program. Men ellers tak for rådet.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
02. marts 2007 - 18:28 #3
du har sikkert tjekket denne løsning, og det er sikkert ikke det du søger efter, men...

Der findes nogle såkaldte "psu calculators" på nettet, der kan regne det totale watt-forbrug at din computer, ved at du vælger dine komponenter i et skema.

se evt: http://extreme.outervision.com/psucalculator.jsp
Avatar billede Beach Mester
03. marts 2007 - 02:56 #4
Det du søger er noget rigtigt dyrt legetøj men.... Man kan få hvad man vil hvis ellers ens bankrådgiver er med på den:-)

Der findes ikke noget program der kan finde ens aktuelle forbrug da det kræver at man måler på primær siden af en PSU over længere tid og regner et gennemsnit ud fra dette. Det er derfor kun det dyre hardware der kan måle det du søger...

En rigtig rigtig dyr løsning er at finde et effekt-meter der kan snakke live med et program til PC, men du skal da nok regne med at komme op i mere end hvad en alm. månedsindkomst kan klare.

Alternativt kan du købe at multimeter med datalogger der kan snakke med PC og den vej med forsinkelse se hvor meget power din maskine spiser til morgenmad, middag og aftensmad *S* Vil tro du kan blive ejermand af sådan et fætter for noget i retning af 1.500,-

//Beach
Avatar billede miagy Nybegynder
03. marts 2007 - 21:12 #5
Til egr_sli og beach. Mange tak for svarene. Jeg prøver først med hjemmesiden som egr_sli henviser til.
Avatar billede miagy Nybegynder
03. marts 2007 - 21:20 #6
Er super lang tid siden jeg har brugt min konto her på siden. Hvordan er det nu lige i får jeres point? 100 stk. til egr_sli og beach hver!
Avatar billede Beach Mester
04. marts 2007 - 02:06 #7
Du skal bede dem du vil give point om at ligge et svar som jeg gør nu.
Når alle har lagt et svar kan du vælge dem du ønsker at give point til i venstre side og derefter klikke du på knappen "accepter"

//Beach
Avatar billede miagy Nybegynder
04. marts 2007 - 16:29 #8
cool...thx.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
06. marts 2007 - 20:57 #9
Ingen point til mig ?
Ej det er helt OK, det vigtigste er at du fandt ud af det!
Avatar billede Beach Mester
07. marts 2007 - 00:51 #10
egr_sli--->
Hovsa, du er sgu da blevet snyt *S* Føler mig meget rig nu:-)
Jeg har lagt halvdelen af mine point i nedenstående link, er ret sikker på at det er en smutter at jeg har fået hele kassen--->

http://www.eksperten.dk/spm/766554

//Beach