Avatar billede laroub Nybegynder
01. marts 2007 - 21:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

http://iesafetypage.com/ hvad er det?

Jeg var ind på en side, som sagde at jeg skulle installere; Video Access ActiveX Object, for at kunne se videoen.. Det var ikke en god ide viser det sig. Nu kan jeg ikke fjerne den og der er et hvidt spørgsmålstegn i en blå cirkel som hele tiden blinker med et stop tegn. Og den siger hele tiden "System Alert"
Når jeg er på netttet og vælger startside, så går den direkte ind på http://iesafetype.com/ med en et popup vindue, som fortæller mig at jeg skal købe en spyware. JEg kan ikke få den ude af min computer. Er der nogen som kan hjælpe mig med dette?
Avatar billede tafkab Nybegynder
01. marts 2007 - 21:22 #1
Download http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe (by S!Ri)
Eller her:
http://72.232.135.12/siri/SmitfraudFix.exe
Til roden af C:drevet

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Dobbeltklik på C:\Smitfraud exe. Vælg option #2 - Clean.
Det vil også checke om systemfilen wininet.dll er inficeret. Hvis den er det, vil du blive bedt om tilladelse til at erstatte den med en anden. Her skal du vælge "Yes", ved at taste "y".

Programmet bliver muligvis nødt til at genstarte undervejs. Herefter vil der dukke en liste med resultaterne af rensningen op . den kan findes her - C:\rapport.txt.
Kopiér denne liste ind i tråden sammen med en hijackthis log
Avatar billede laroub Nybegynder
02. marts 2007 - 13:32 #2
JEg har gjort som du har skrevet og tingene er forsvundet. Men jeg forstår ikke hvad du mener med den sidste sætning "Kopiér denne liste ind i tråden sammen med en hijackthis log"... JEg er lidt grøn på feltet..

På forhånd tak
02. marts 2007 - 13:46 #3
... det betyder at TEKSTEN i nævnte fil C:\rapport.txt copy herind i tråden ... vi skal lige se/læse hvad den fortæller...

Mht HiJackThis -> guide herfra ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Der skal nok være flere Uønskede elementer; derfor HiJackThis proceduren...
05. marts 2007 - 18:27 #4
???
Avatar billede laroub Nybegynder
05. marts 2007 - 19:01 #5
SmitFraudFix v2.146

Scan done at 13:20:04,90, 02-03-2007
Run from C:\Documents and Settings\ahla\Skrivebord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in normal mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\SharedTaskScheduler]
"{aed6f6a3-183c-488d-9f90-23db99f56e7f}"="apathies"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{aed6f6a3-183c-488d-9f90-23db99f56e7f}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\system32\geplxss.dll"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\CLSID\{aed6f6a3-183c-488d-9f90-23db99f56e7f}\InProcServer32]
@="C:\WINDOWS\system32\geplxss.dll"

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» hosts

127.0.0.1      localhost

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

C:\WINDOWS\system32\geplxss.dll Deleted
C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\MENUEN~1\Online Security Guide.url Deleted
C:\DOCUME~1\ALLUSE~1\MENUEN~1\Security Troubleshooting.url Deleted
C:\DOCUME~1\ahla\FORETR~1\Online Security Test.url Deleted
Problem while deleting C:\Programmer\Video Access ActiveX Object\

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Reboot

C:\Programmer\Video Access ActiveX Object Deleted

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End
Avatar billede laroub Nybegynder
05. marts 2007 - 19:06 #6
Skal jeg bruge hijackThis?
Avatar billede tafkab Nybegynder
05. marts 2007 - 19:22 #7
Ja, jeg vil gerne se hvad der skulle være tilbage af eventuelle skadelige filer :-)
Avatar billede laroub Nybegynder
05. marts 2007 - 20:57 #8
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\System32\brss01a.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\FSGK32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fssm32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMB32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FCH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FAMEH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Common\FIH32.EXE
C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsav32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\SetWeb\SetWeb.exe
C:\Programmer\Multimedia Combo Set\MouseDrv.exe
C:\Programmer\Multimedia Combo Set\PS2USBKbdDrv.exe
C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\SPYWAREfighter\spftray.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\SPYWAREfighter\spfprc.exe
C:\Programmer\Belkin\F5D8051v2\Belkinwcui.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\Documents and Settings\ahla\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\UCTOX7BD\alternativ[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Programmer\F-Secure\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SetecCertUtil] C:\Programmer\SetWeb\SetWeb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessMouse ] C:\Programmer\Multimedia Combo Set\MouseDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessKeyboard ] C:\Programmer\Multimedia Combo Set\PS2USBKbdDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Programmer\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [spywarefighterguard] C:\Programmer\SPYWAREfighter\spftray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Microsoft Update] snlogsvc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe" AcRdB7_0_8 -reboot 1
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Belkin Wireless Networking Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: Free WebSite Tools.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Open using &Advanced JPEG Compressor - C:\Programmer\Advanced JPEG Compressor\ajcieex.htm
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {01111E00-3E00-11D2-8470-0060089874ED} (Support.com SmartIssue) - https://netsupport2.tdconline.dk/sdccommon/download/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {0E5F0222-96B9-11D3-8997-00104BD12D94} (PCPitstop Utility) - http://www.pcpitstop.com/pcpitstop/PCPitStop.CAB
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {3a4f9191-65a8-11d5-85c1-0001023952c1} (TE) - http://130.228.229.80/homeskyline/TEInstall/TE.cab
O16 - DPF: {3D2CB570-D425-11D5-ABD0-00008369C46F} (CSMenu Class) - http://netbank.bgbank.dk/html/activex/BG/Menu.cab
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/21898a720f9a5934fd05/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {ABCCB0F0-514E-4BA6-989D-C67E5DBC2946} - https://netbank.bgbank.dk/download/keydownload/BG/KeyDownloader.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {C07E5288-22FB-11D7-962E-0004AC77C761} (Dataloen.ctlVirtuelDesktop) - http://activex.dataloen.dk/controls/Dataloen3327.CAB
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.bgbank.dk/html/activex/e-Safekey/BG/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = PROSKAK.SERVER.DK
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = PROSKAK.SERVER.DK
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = PROSKAK.SERVER.DK
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = PROSKAK.SERVER.DK
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Guard (AntiVirService) - AVIRA GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\System32\brsvc01a.exe
O23 - Service: F-Secure Gatekeeper Handler Starter - F-Secure Corp. - C:\Programmer\F-Secure\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Network Request Broker - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FNRB32.EXE
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Programmer\F-Secure\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: SPYWAREfighterRP - SpamFighter APS - C:\Programmer\SPYWAREfighter\spfprc.exe
Avatar billede tafkab Nybegynder
05. marts 2007 - 21:23 #9
Kan det passe du har 2 antivirus programmer installeret? Hvis ja så afinstaller et af dem, da man ikke må have mere end et installeret

Du skal lige scanne med et par programmer mere

Hent denne scanner.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Hent og installer denne scanner:
http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Start superantispyware, klik på Check for updates, når det er opdateret, luk programmet og genstart i fejlsikret.

Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik "Yes to All", så fjerner den hvad den finder.
Når scanningen er færdig, gå op i file – Tryk på- Save Report list.
Så ligger der en en fil der her hedder "drweb.csv" på skrivebordet.
Luk Programmet.

Start superantispyware, klik på Scan your Computer, sæt flueben i de drev der skal scannes.
(Fixed disk betyder harddisk)
Flyt prikken til Perform complete scan og klik på Næste, så kører scanningen.

Når den er færdig kommer der et vindue med en opsummering, klik på OK, klik så på næste og så på Udfør.

Der kommer et vindue med Quarantine and removal Complete, klik på OK, klik på Udfør.
Luk programmet.

Genstart normalt.

Start superantispyware igen, klik på Preferences, skift til fanebladet Statistics/Logs, i vinduet dobbeltklikker du på SUPERAntiSpyware Scan Log, den åbner i notesblok, kopier resultatet herind.
Dobbeltklik på drweb.csv og kopier også teksten fra den herind.

Også lige en log fra HijackThis også
09. marts 2007 - 23:59 #10
???
Avatar billede laroub Nybegynder
25. oktober 2011 - 17:16 #11
Jeg smed computeren ud til sidst. Men tak for hjælpen. Fik aldrig givet point. Men både Karise og jer andre har været til hjælp. Kan man dele points?