Avatar billede mosquito Nybegynder
01. marts 2007 - 20:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Installer raid0 på GIGABYTE GA-965P-DS3

Jeg har investeret i nyt hardware og vil gerne installere xp pro Raid0 på maskinen.

motherboard: GA-965P-DS3
cpu: E6600
hd: 2 x maxtor STM3 160 211AS

Jeg har oprettet en diskette med driveren for raid-controlleren, som jeg sætter i mit usb-floppy drev.

Inden installationen er bios sat op til Raid0 efter foreskrifterne.

Ved installation taster jeg F6 for at tilføje driveren til raid-controlleren. Senere i installationen taster jeg S for at henter driveren fra floppy drevet.

Beskeden jeg får vist er:

Indsæt disketten
OEM-driverdiskette
i drev A:

her taster jeg enter, og der vises en besked:
vent et øjeblik...

men der læses aldrig fra floppy og jeg får igen beskeden med at indsætte diskette i drev A:

Jeg har også forsøgt med et gammel intern floppy.
Her får jeg igen vist at jeg skal indsætte en diskette som før nævnt. Driverne vises også fint i en liste, men uanset hvilken jeg vælger, får jeg fejlen:

at jraid.sys er beskadiget.

Ydermere har jeg opdateret bios til seneste verion (F10), men dette har ikke gjort nogen forskel.

Jeg hælder til at jeg gør noget forkert, idet jeg har forsøgt flere disketter, downloads fra flere destinationer og alle med samme resultat.

Hvordan løser jeg opgaven????
Avatar billede mosquito Nybegynder
04. marts 2007 - 12:25 #1
dropper raid. Yderligere var der fejl i bios version F10, hvor intenal speaker skabte sig mystisk. Bruger F7 istedet, kører upåklageligt.
Avatar billede mosquito Nybegynder
04. marts 2007 - 12:26 #2
lukker spørgsmålet