Avatar billede erikmailand Nybegynder
01. marts 2007 - 19:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

signal går tabt i MCE

Hej eksperter..
har et meget irriterende problem, efter jeg har fået windows vista premium installeret, og bruger media center går der ca 10-15 min hvor der så kommer en blå skærm op, hvor der står "Signalet gik tabt......"
har kørt windows update, og har tjekket på tv-kortes hjemmeside og hentet opdateringer (Hauppauge WinTV-PVR-150MCE)

nogen der kan hjælpe med en løsning??
Avatar billede wolfram4215 Nybegynder
03. marts 2007 - 20:00 #1
Lyder som mit problem.

Jeg har en helt ny Medion Aldi pc med Vista Premium installeret.

Mit TV-kort er et Creatix SAA 7131, opdatering af driver til den har heller ikke hjulpet.

Mit TV signal kommer fra TDC Kabel-tv og virker fint på en gammel pc.

Min historie:
Jeg havde ingen problemer med at finde de 37 kanaler da jeg kørte konfigurationen af MCE. Jeg fik tilbudt disse 2 ”pakker” at vælge imellem under konfigurationen:
Dansk Bredbånd Kabel TV og
Manuel opsætning, kabel Tv (analog)
Jeg valgte manuel opsætning da jeg jo skulle bruge analoge signaler, samt valgte mit eget postnr. 9900. Valgte at sige ja til programguiden og at den skulle opdatere automatisk.

Når jeg så skulle til at se Live TV så fremkom følgende fejl:
Signalet gik tabt.
Windows Media Center har afbrudt hentningen af data, fordi overførelseshastigheden er for langsom. Dette kan være et midlertidigt problem. Hvis problemet fortsætter, skal du kontrollere, at tv-signalets kabel er tilsluttet korrekt, genstarte computeren og derefter prøve at indstille en kanal igen.

Det virkede som om at fejlen opstod oftere og oftere og den fremkom på flere kanaler.

Jeg ringede til Medion Danmark. Her fik jeg at vide at jeg skulle ændre konfigurationen til postnr. 0000 og ikke 9900 da den kunne være problemet. Dette skulle selvfølgelig prøves, men det hjalp selvfølgelig ikke. Jeg forsøgte også at slå Programguiden helt fra uden held.

Jeg ringede så til Microsoft support. Her levede de ikke op til deres support navn da de ikke ville hjælpe mig da jeg ejer en OEM version af Vista, at det så står inde på deres egen hjemmeside at der er 90 dages fri support fra første registreringsdag er ligegyldigt. Eneste hjælp var at han henviste til Producenten.

Således ringede jeg til Medion igen. Nu var hjælpen at jeg skulle geninstallere Vista. Det er nu gjort og der har faktisk kun gjort det værre. Nu kommer muligheden med de 2 ”pakker” ikke længere frem under konfigurationen og den kan ikke finde nogle kanaler overhovedet.

Som et sidste forsøg har jeg været på loftet og finde min gamle UHF/VHF antenne. Den er nu rigget til pcen og sjovt nok så finder MCE nu 4 digitale kanaler under konfigurationen. MCE har lige nu vist Live TV med en af disse digitale i over 10 timer uden nedbrud, her er måske et lille mønster.
Analog = virker ikke
Digital = virker

Mit problem er at jeg har købt en pc. Til 5000 kr. for at kører analog MCE og ikke digital (før om 2-3 år)

wolfram
Avatar billede erikmailand Nybegynder
12. september 2007 - 19:21 #2
lukker spørgsmål, uden svar
Avatar billede smal Nybegynder
06. april 2008 - 10:12 #3
Hej

Jeg kunne godt tænke mig at få lukket dette spørgsmål op igen. Jeg har samme problemer som I begge har nævnt og har ikke kunne finde en løsning på det. Jeg har et Hauppauge 1300 kort og kan sagtens se digitale kanaler ved at bruge DVDViewer, mens de analoge kanaler kan ses ved at bruge WinTV fra Hauppauge. Så modtagelsen af TV signaler er i orden. Kun Windows MCE der ikke kan finde ud af det, undrer nok ikke nogen men skide irriterende.

Så hvis der er en eller anden, der har opskriften til at få Windows MCE til at vise analoge TV kanaler, hører jeg gerne fra vedkommende.
Avatar billede smal Nybegynder
06. april 2008 - 10:15 #4
Hej igen

Skal nok lige nævne, at jeg kører Windows XP. Tør ikke opgradere til Vista endnu, med alle de problemer der er med dette i mente. Så problemet er altså ikke udelukkende Vista relateret.