Avatar billede atom Nybegynder
28. maj 2001 - 15:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hosts fil opdatering

Jeg er ved at gøre nogle win2k klienter klar der skal køre på en Nt 4.0 server, under logon scriptet kopier jeg en ny version af Hosts og services ned på klienten, men når jeg gør det kan klienten ikke længere \'finde\' filen før maskinen genstartes.

Jeg har prøvet at undlade kopieringen i logon scriptet, og så virker det helt fint, også selvom jeg kopier hosts filen over bagefter.

Håber at der en nogle der har en løsning på problemet.
Avatar billede svein Nybegynder
28. maj 2001 - 16:00 #1
Det kunne være at bruger ikke har rettighed til at kopiere ned filen.
Tilladelse på hosts filen er at \"Authenticated users\" har \"Read og Execute!
Avatar billede atom Nybegynder
29. maj 2001 - 10:19 #2
Filen bliver kopieret godt nok op, og næste gang man logger på virker det fint, hvis man ikke kopier den op igen.
Avatar billede atom Nybegynder
15. oktober 2001 - 08:55 #3
Jeg har selv fundet ud af at løse problemet ved at kopiere hostfilen op i et logoff script i stedet for.