Avatar billede jv Nybegynder
28. maj 2001 - 15:03 Der er 24 kommentarer

Hvilken font

Er der nogen der kan fortælle mig hvilken font der anvendes i logoet på fx. http://www.be-card.dk/be-card/datereminder/datereminder.asp ?

Den minder om Verdana og Arial, men tykkelse og højde på bogstaver er ikke den samme.
Avatar billede okay Nybegynder
28. maj 2001 - 15:09 #1
.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. maj 2001 - 15:14 #2
Jeg tror faktisk det er en Microsoft Sans Serif som er modificeret lidt i højden. Måske er den gemt som en gif, der er blevet presset en smule i højden.

NanoQ
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2001 - 15:15 #3
Marker noget af den tekst du er interesseret i, tryk Ctrl-C og gå ind i Word, tryk ctrl-V og aflæs fonten der.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. maj 2001 - 15:17 #4
Det er en Verdana 7.5 i den lille skrift!
Avatar billede jv Nybegynder
28. maj 2001 - 15:27 #5
Hvad mener du med \"den lille skrift\"? Jeg troede Verdana 7.5 var 7.5 pixels.
Avatar billede ajh Nybegynder
28. maj 2001 - 15:30 #6
retaxes> eh.. jeg er overbevidst om at det ikke er den alm, tekst der er problemet, det står jo lissom i kildekoden...

jv> jeg har arbejdet med den font på et tidspunkt.. og der er mange der ligner den meget, jeg kan desværre ikke på siddende fod huske hvad den hed..
Avatar billede jv Nybegynder
28. maj 2001 - 15:33 #7
ah haha, det drejer som om teksten i logoet og ikke brødteksten :) Kunne heller ikke få det til at passe.

ajh>> Jeg har også set den på masser af sites, men har aldrig helt kunne lave den selv. Nu står jeg dog og skal bruge den, så jeg håber en kender den.
Avatar billede ajh Nybegynder
28. maj 2001 - 15:36 #8
century gothic minder meget om.. er dog lidt spinklere
Avatar billede ajh Nybegynder
28. maj 2001 - 15:38 #9
ITC Avant Garde Gothic MM ligner også en del, dog er den ikke helt identisk.. men en 99% efterligning hvis man gør teksten f.eks 80% høj istedet for 100%
Avatar billede jv Nybegynder
28. maj 2001 - 15:38 #10
Ja, det er ca. det samme med MS Sans Serif, som Nanoq nævnte.
Avatar billede jv Nybegynder
28. maj 2001 - 16:30 #11
Jeg har ikke selv den ITC Avant skifttypen, men går udfra du mener den her: http://www.eyewire.com/cgi-bin/WebObjects/View.woa/wa/viewProduct?product=172729

Den har ikke det sammen \"a\", men ellers synes jeg den ligner ret godt.
Avatar billede ajh Nybegynder
28. maj 2001 - 16:40 #12
Næ hov, det har den da heller ikke :)

Jeg kan evt. prøve at lede efter den rigtige skrifttype i morgen, m.m. andre svarer med den perfekte font :) jeg skriver det i min kalender.

Har fri nu, og vil hjem og hygge om en amerikansk gæst.
Avatar billede jv Nybegynder
28. maj 2001 - 16:50 #13
Det ville være lækkert, hvis du kunne finde den hvis altså ingen andre gør.

Ha\' en god aften :)
Avatar billede callesen Praktikant
28. maj 2001 - 22:14 #14
Det er : <font face=\"Verdana\" size=\"1\"> Det er deres kode. Hvis man ikke har verdana vises det i ens egen \"sans serif-fonttype\".
Avatar billede jv Nybegynder
28. maj 2001 - 22:21 #15
ehm, jeg snakker om font i LOGO(!) Jeg kan godt selv læse i kildekode hvilken font de anvender på siden....
Avatar billede thyrring Nybegynder
29. maj 2001 - 16:55 #16
Det er en ganske almindelig Futura der er sat sammen med en Futura Heavy.

Avatar billede jv Nybegynder
29. maj 2001 - 17:04 #17
\"Ganske almindelig\" ved jeg nu ikke. Min Widows har den ihvertfald ikke. Ved du hvor jeg kan hente den, hvis den er gratis?
Avatar billede ajh Nybegynder
30. maj 2001 - 09:46 #18
Avatar billede ajh Nybegynder
30. maj 2001 - 09:47 #19
Avatar billede ajh Nybegynder
30. maj 2001 - 09:51 #20
Futura har btw heller ikke det rigtige a
Avatar billede jv Nybegynder
30. maj 2001 - 13:46 #21
Den er lige som de andre forslag der har været hidtil: Den ligner en del, men så alligevel ikke :()

Lader spørgsmålet køre lidt endnu.
Avatar billede callesen Praktikant
30. maj 2001 - 16:11 #22
Nå - så er vi oppe igen.
Det er verdana plus verdana bold. Det er muligt der er flere \"verdana-dialekter\", derfor min tidligere henvisning til deres kildekode. Det er mulig at de ikke ser ens ud i logoet, som givet er lavet med deres dialekt, og den dialekt der er på ens egen computer. Men fonten er Verdana og logo-dialekten svarer nøje til den jeg har på min computer.
Avatar billede jv Nybegynder
30. maj 2001 - 23:17 #23
Kan jeg få dig til at uploade din verdana font et sted, så jeg kan hente den? Min ser slet ikke sådan ud som i logoet.
Avatar billede callesen Praktikant
31. maj 2001 - 01:47 #24
Undskyld min påståelighed! Fontproblematikken er større end jeg vidste. Jeg sammenlignede logoet med en udskrift af mine fonte udskrevet fra WordPerfect, hvor udskriften var genereret af WP(firkantet prik over i - rette tykkelse af den vandrette streg i e\'et og samme bredde af m\'et); men jeg opdager nu at de er en smule forskellige i udskrift fra Word 2000 og sandelig også på skærmen??. Hvis jeg sammenligner med min Word udskrift er r og e\'erne tættest på Franklin Gotic Medium end på verdana og arial - m, d, n er tættest på verdana i-et er ens i verdana og arial; Men det gælder ikke helt på skærm. I min Futura er prikken over i\'et en firkant på skærm; men lidt afrundet i udskrift med 300 dpi. Jeg ved, at der er forskellige type-dialekter alt efter hvem der har omsat de \'gamle\' typer digital; men der er åbenbart mere i dette. Åbenbart er der en forskel i min skærmfont og den downloadede font i min printer. Jeg ville gerne sende dig min printer-downloadede verdana, der mest ligner logoet; men jeg aner ikke hvor jeg finder min printer-verdana. Det er ikke helt den jeg finder på hardisken. Det er alm. \'windows\' verdana, som givet er identisk med din egen. Jeg trækker mig tilbage - der er mere i dette end jeg forstår - men jeg vender tilbage, hvis jeg finder ud af noget. Ellers håber jeg mine - for mig nye - opdagelser kan give en ledetråd til opklaring af dit egentlige spørgsmål.