Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
01. marts 2007 - 08:20 Der er 6 kommentarer

Får fejl i event viewer efter jeg har ændret noget i reg.basen

Hej.

Jeg ændrede RAm mængden i min Server fra 1Gb til 2GB. EFter jeg gjorde dette fik jeg en fejl vedr at min hukk. ikke var optimal for exchange. Jeg fik lidt hjælp her og fandt frem til 3 steder man skulle ændre noget i reg.basen + man skulle tilføje noget i boot.ini. Efter jeg gjorde dette, kommer denne fejl ikke længere. Men nu får jeg nogle andre fejl vedr

event id:1016
The data buffer created for the "MSExchangeIS" service in the "C:\Program Files\Exchsrvr\bin\mdbperf.dll" library is not aligned on an 8-byte boundary. This may cause problems for applications that are trying to read the performance data buffer. Contact the manufacturer of this library or service to have this problem corrected or to get a newer version of this library.

event id:2003
The configuration information of the performance library "C:\WINDOWS\system32\infoctrs.dll" for the "InetInfo" service does not match the trusted performance library information stored in the registry. The functions in this library will not be treated as trusted.

event id: 1016
The data buffer created for the "EXOLEDB" service in the "C:\Program Files\Exchsrvr\bin\exodbpc.dll" library is not aligned on an 8-byte boundary. This may cause problems for applications that are trying to read the performance data buffer. Contact the manufacturer of this library or service to have this problem corrected or to get a newer version of this library.

Nogle som kan guide mig igennem dette problem.. Lyder til at være ret alvorligt ???

//bjørn
Avatar billede screem_brille Novice
01. marts 2007 - 08:26 #1
hvad har du ændret ? det er jo ret relevant.
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
01. marts 2007 - 08:47 #2
:)

Ja, smiler.

Jeg har tilføjet 3GB /Userva=3030 i boot.ini.

Jeg har ændret følgende i Reg.basen.

* Systempages er ændret til 0

* Heapdecommitfreetresholdblock er ændret til HEX 40000 hviket bliver 0x00040000 (262144)

//Bjørn  :)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2007 - 10:10 #3
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
04. marts 2007 - 11:51 #4
Hej.

:)  Jeg forstår det nok bare ikk helt  :(

Gør du ??

//bjørn
Avatar billede stigjorgensen Nybegynder
05. marts 2007 - 14:37 #5
og hvad var de oprendelige værdier?

Dette er hvad jeg ville forsøge først...

ænndre systempages tilbage til oprendeligt.. og se hvad der sår sker... hvis du stadig har problemer, sæt den til 0 igen og sæt den heapdecom-ting tilbage... hvis du stadig har problmer set systempages tilbage oprendeligt igen..

på den måde kan du udelukke hvad der er og ikke er... og når du har fundet det, skriv igen.
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
05. marts 2007 - 20:18 #6
Hej STig.

Jeg tror jeg har fundet fejlen - eller jeg håber det. Jeg har sat en værdi op i performance viewer for at holde øje med de værdier efter jeg har ændret RAM fra 1Gn til 2GB. Der fandt jeg et sted hvor der stod (se ovennævnte links) at når man sætter denne performance  op, så vil jeg med stor sikkerhed lave en fejl i event viewer. Og pænt nok efter jeg har slette dette i performance viewer er fejlen der ikke lænfere.  Dog var min "byte" på ca 1,3 og de ovennævnt elinks siger at den skal ligge mellem 2 - 2,5 når man har 2 GB RAM.. Så det er det næste jeg skal finde ud af hvorfor.

/bjørn