Avatar billede troelsit Nybegynder
01. marts 2007 - 07:54 Der er 14 kommentarer

Windows genstarter sig selv

jeg fik en ny PC igår som jeg skulle have lagt Windows XP på.

Selve installationen gik fint uden problemer - jeg opdaterede computeren via windows også uden problemer. Jeg installerede Office-pakken også uden problemer.

Da jeg så igen gik ind på windows update for at opdatere yderligere crashede computeren lige pludselig. Dvs. den den genstartede sig selv.
Lige siden har den genstartet sig selv i tide og utide. Den når aldrig at starte helt op i windows før den genstarter sig igen, og derfor kan jeg ikke tilgå Loggen. Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand men den gør det samme.
En enkelt gang fik jeg en blue-screen med beskeden "page fault in nonpaged area"

Tror I det er hardware eller software relateret og hvordan undersøger jeg det?
Avatar billede nva Praktikant
01. marts 2007 - 08:03 #1
Start på din xp-cd, vælg R (recovery console) og skriv CHKDSK c: /p /r for at undersøge og reparere din harddisk for fejl.
Avatar billede nva Praktikant
01. marts 2007 - 08:05 #2
Ellers kan du prøve en repair, hvis det første ikke virker http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Avatar billede troelsit Nybegynder
01. marts 2007 - 08:32 #3
Men er det kun harddisken den tjekker?

Kan jeg på nogen måde finde ud af om det er rammene? Eller måske en driver jeg har installeret.. Det skete jo i forbindelse med en opdatering fra windows update (da den var igang med installationen)
Avatar billede -blah Nybegynder
01. marts 2007 - 09:49 #4
Hvis du har været koblet på nettet under installation og ikke har fået installeret et antivirus program inden for meget kort tid kan det nemt være en virus, har set dette flere gange.
Avatar billede hcma Novice
01. marts 2007 - 11:52 #5
Højreklik på denne computer og vælg egenskaber\avanceret\start og
genoprettelse\indstillinger\fjern fluebenet i genstart automatisk.

Det fjerner ikke din fejl, men giver dig en fejlkode, som man kan bruge og på den måde løse det reelle problem  (den berygtede BSOD)
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2007 - 13:47 #6
Jeg ville tænke rigtig meget på ram problemer, men prøv da at sætte computeren tilbage i systemgendannelse (sidste fungerende bla. bla. )
Avatar billede troelsit Nybegynder
01. marts 2007 - 14:19 #7
Jeg har prøvet "sidste fungerende...." - men der crasher den også..

Tyder det ikke på noget hardware, eller kan det stadig godt være software-relateret?
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2007 - 17:27 #8
Hvis du har mere end 1 ramblok så prøv at køre med dem på skift
Avatar billede axe Nybegynder
01. marts 2007 - 22:16 #9
hvis du kan komme ind på windows login
og du er oppe og køre kan du skrive shotdown i kør og skal genstarte bagefetr
så skulle du den køre nomal...igen
Avatar billede troelsit Nybegynder
01. marts 2007 - 23:25 #10
Jeg gik igang med en re-installation af Win XP her til aften og erfarede at den stadig crashede under installationen...

Så konklusionen må være rammene.... Den ryger tilbage til sælgere ;-)
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2007 - 19:47 #11
Hvis det var rammene så ramte jeg jo rigtigt, du afviser blot hvis det ikke er korrekt
Avatar billede troelsit Nybegynder
04. marts 2007 - 16:31 #12
Den er til sendt til Rep - jeg afventer svar
Avatar billede troelsit Nybegynder
09. marts 2007 - 11:47 #13
Det viste sig at det var DVD-brænderen der var defekt...
Avatar billede hcma Novice
09. marts 2007 - 12:03 #14
så lægger du selv et svar og accepterer det :o)
(og tak for tilbagemelding med løsning)