Avatar billede peder77 Nybegynder
28. februar 2007 - 21:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Manglende dll fil?

Hej Eksperter.

Håber en af jer kan kan hjælpe mig.
Når jeg starter mit xp får jeg følgende fejl meddelelse.

Programmet eller DLLén C:\WINDOWS\system32\RichEd20.dll er ikke et gyldigt Windows-billed. Kontroller dette med din installationsdiskette

Når jeg sætter cdén i får jeg at vide at den er forældet, da det system der ligger på cden er ældre end det der ligger på maskinen.
HMM. skal lige siges at xp cden er ca 4 år gammel.

Er der en anden måde at få dll filen igen på og få mit system til at køre tip top igen.
På forhånd tak.
Peter
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2007 - 21:46 #1
Avatar billede hcma Novice
28. februar 2007 - 22:36 #2
gør som helgec skriver - og så er her lige en mulig grund til at dur får meddelelsen om at cd'en er ældre o.s.v....
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no22  (handler om sfc-scanning, men problematikken er den samme)
Avatar billede -blah Nybegynder
01. marts 2007 - 07:25 #3
Riched20.dll er en fil brugt af outlook(2002)så prøv at følge denne guide (hvis du har outlook installeret altså :) )

http://support.microsoft.com/kb/198282/da
Avatar billede peder77 Nybegynder
01. marts 2007 - 09:29 #4
Tak for det.
Jeg har hentet filen og skiftet den ud med den oprindelige.
Men to genstart senere får jeg samme fejl?

Underligt nok har jeg ikke outlook(2002) på maskinen?
Avatar billede -blah Nybegynder
01. marts 2007 - 09:45 #5
Har lige kigget lidt mere på det, mange af ms's produkter bruger den fil, hvis du har office pakken installeret prøv at omdøbe dll filen til noget andet og så reparere dens installation. (du har nok standard outlook installeret da den følger med xp)
Avatar billede peder77 Nybegynder
26. maj 2007 - 16:22 #6
jeg lukker her. Problemet er forsvundet af sig selv