Avatar billede benhur Nybegynder
28. februar 2007 - 19:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal boote fra ata, men gør det fra sata

Hej eksperter.

Jeg sidder med den opgave, at jeg skal redde data ud fra en sata disk hvor win xp installationen er gået hen og blevet crooked. I den pc jeg har sat sata disken i er der i forvejen en ata disk ligeledes med win xp installeret. Mit problem er så at når jeg sætter sata disken i, vil den absolut boote fra den, hvilket den af gode grunde ikke kan. Jeg har forsøgt med at sætte sata disken til sata2 porten på mit bundkort og jeg  har forsøgt at ændre rækkefølgen den booter på harddiskene på, hvilket dog ikke sådan lige uden videre lader sig gøre. Resultatet er det samme. Jeg får samme fejl som ejeren af computeren med den fejlagtige xp installation fik; "Windows mangler en vigtig fil... bla bla."

Hvis der er nogen, der har en eller anden smart løsning eller workaround til at løse dette problem vil jeg være meget taknemmelig.

Mit bundkort er et Abit AN7 hvis denne information kan bruges til noget

På forhånd tak

Benhur
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2007 - 19:50 #1
Du skal i BIOS -> BOOT - Harddisk drives -> Sæt den korrekte disk til 1st drive
Avatar billede benhur Nybegynder
10. september 2007 - 18:46 #2
Hmm efterhånden et pænt gammelt spørgsmål.

Kan svagt huske at det var mig selv, der havde dummet mig på en eller anden måde og fik løst problemet kort efter oprettelsen af spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2007 - 19:12 #3
Skal det opfattes som at du mener at den løsning jeg skitserede 8 minutter efter at du havde oprettet spørgsmålet var forkert, eller havde du selv opdaget fejlen på det tidspkt: ???