Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. februar 2007 - 11:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

WMA til MP3

Hej. Har lige købt en sang fra TDC's online butik. Denne er dog beskyttet med DRM så jeg ikke kan få den over på min mobiltelefon. Findes der et gratis program der kan konvertere DRM beskyttede WMA filer til MP3 når man har licensen til WMA filen?
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2007 - 12:01 #1
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. februar 2007 - 12:16 #2
Kan nok ikke bruges:

Q. This WMA file is protected and cannot be decoded?
A. The producer has copy protected the audio file, it is not possible for dBpoweramp to read from this file
Avatar billede kalp Novice
28. februar 2007 - 12:33 #3
og du ved godt at du kan brænde den og rippe den bagefter?
men du vil gerne undgå det?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. februar 2007 - 13:00 #4
yeps. Har ikke nogen brænder.

Men jeg kan jo godt afspille filen i mediaplayer. Kan man så ikke få et andet program til at "lytte" hvad det afspiller og optage det på den måde til en fil der kan laves til mp3?
Avatar billede falster Ekspert
28. februar 2007 - 14:10 #5
Audacity her, som er et fint gratis program, kan optage det, som du afspiller og bl.a. eksportere til flere komprimerede formater (mp3 og ogg).

Det rettighedsmæssige skal jeg ikke gøre mig klog på.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
01. marts 2007 - 09:16 #6
Prøver jeg lige her i weekenden, og vender tilbage :)
Avatar billede falster Ekspert
01. marts 2007 - 16:01 #7
Fint. Jeg kan se, at jeg glemte linket. Så selv om den er let at finde:

http://audacity.sourceforge.net/download/windows
Avatar billede uffesteenberg Novice
03. marts 2007 - 07:47 #8
Mener der er en forklaring på piratgruppen.org
Avatar billede hejnsvig Nybegynder
07. marts 2007 - 21:26 #9
piratgruppen side er ned !!
Avatar billede mcgoat Nybegynder
16. marts 2007 - 11:03 #10
Undskyld den lange svartid. Har nu prøvet Audacity. Hvis jeg åbner min wma fil med det så kommer der bare 2 sec skrattende lyd. Men hvis jeg afspillede den i Windows Media Player, så kunne jeg få Audacity til at optage hvad der blev spillet. Kvaliteten bliver dog en bitte smule forringet. Men er nok den eneste løsning lige pt. Så tak for hjælpen