Avatar billede lbe Nybegynder
28. februar 2007 - 08:32 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

PC genstarter ved ændringer af skærm ind.

Håber der er en der kan hjælpe.
Jeg har skiftet bundkort, da det gamle ikke ville mere. Det samme er kommet i for at redde indstillingerne. Nyt grafikkort (Radeon 9200). Alle driver er indstalleret, men når jeg vil skifte skærm opløsning eller andet i "Egenskaber for skærm" genstarter PCern når jeg klikker på ok/anvend. Det samme sker når jeg ændrer indstillinger inde i ATI´s indstillinger. Skærmen er indstalleret kan jeg se inde i ATI, men på forsiden af "Egenskaber for skærm" står der kun "Plug and play skærm"
Håber der er en der kan hjælpe
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. februar 2007 - 09:35 #1
Da du skiftede bundkort, lavede du da en ny installation af dit windows, eller minimum en XP repair? Formatering er at foretrække, har du ikke gjort en af disse to da du fik nyt bundkort er det med 99% sikkerhed der fejlen ligger

Ellers højreklik på skrivebordet, vælg egenskaber, fanebladet indstillinger, vælg avanceret, under fanebladet generelt, sæt flueben der hvor der står anvend de nye skærm indstillinger uden genstart.
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. februar 2007 - 09:37 #2
installer evt nyeste gfx driver http://www.short-media.com/download.php?d=553.. De nyeste drivere fra ATI understøtter ikke 9200 kortene længere, så har du installeret nyeste ATI driver kan det også være problemet. Husk at fjerne den gamle driver inden du installerer den nye
Avatar billede lbe Nybegynder
28. februar 2007 - 16:54 #3
Jeg havde indstalleret med CDen, men det duede ikke. Så prøvedej jeg med de sidste nye fra ATI 4in1, men så ville ATI have at jeg skulle indstallere net.framework 2.0. Det duede ikke på grund af manglende database forbindelse? Men jeg kan se på det det link fra dig, at driverne er af anden oprindelse, hmmm.
Det virkede, til trods for at der var nogle kopieringfiler den ikke kunne finde, selv om de var der. Hmmm, jeg undre mig over hvorfor ATI´s driver ikke fungere?

Men i hvert fald tak for hjælpen, det var edder dejligt.

Send et svar, så kvitterer jeg med P.

Lbe
Avatar billede drgonzo Praktikant
28. februar 2007 - 20:37 #4
Har du bare installeret driver cd´en til dit nye bundkort oven i din eksisterende windows installation? Når du får nyt bundkort skal computeren formateresog  alt incl windows skal installeres igen..

ATI laver ikke længere drivere til 9200 kortet, derfor skulle du have en anden.

ATI´s drivere hedder catalyst, hvor du har 4in1 fra ved jeg ikke, en VIA chipsæt driver måske?
Avatar billede lbe Nybegynder
01. marts 2007 - 08:22 #5
I fælge tekniker skulle der ikke indstalleres nye driver til bundkort, når der sættes et nøjagtig samme slags i.

Med grafikkortet fulgte der en CD, med det duede jo ikke. Jeg fandt drivere til grafikkortet på ATI´s hjemmeside, men det duede jo heller ikke.
Avatar billede lbe Nybegynder
01. marts 2007 - 08:27 #6
Jeg ved ikke om du har fået dine point.
Men hvis du gider at sende et svar så lukker jeg emnet.
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. marts 2007 - 08:59 #7
OK, havde ikke lige fået med at det var et bundkort magen til :( sorry.. Så skal der self ikke formateres.. .net framework 2.0 kan installeres via windows update og er ikke en dårlig ting at have liggende, det gør dig bare i stand til at afvikle programmer der er udviklet i microsofts .net framework (C# mm.)
Der kan være flere grunde til, at ATI´s driver ikke virker. 1. du har hentet den nyeste driver. ATI er fra version 6.etellerandet holdt op med at understøtte bla 92xx serien, så driveren har ikke understøttet kortet. 2. dit manglende .net framework har gjort at den ikke kan installeres.

Den omega driver jeg fandt til dig er den nyeste der findes til 92xx serien, så det er en go ide at gemme en kopi af driveren..

MHT point, skal du markere mit navn til venstre for den box du skriver dine indlæg i og vælge accepter, så skulle den være der :)