Avatar billede dichael Nybegynder
27. februar 2007 - 22:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sender jeg wake on lan pakke?

Hej

Jeg har en server, som jeg gerne vil kunne starte med WOL, den understøtter selvfølgelig dette, men hvordan sender jeg signalet til den om at den skal "vågne"?

Serveren er en IBM eServer xSeries 225 hvis det har noget at sige.

Mvh.
Michael
27. februar 2007 - 22:22 #1
Der er et "hav" af utils ude i verden - både CMD baserede og GUI baserede... Har jeget med det engang; fint nok...

Mere eller mindre smarte/sikre...

Fidusen er at der bliver sent en bestemt lille pakke afsted 16 gange lige efter hinanden til samme MAC adresse; SÅ vågner den op osv osv osv ...

Eksempel:
http://www.gammadyne.com/cmdline.htm#wol
http://www.soft32.com/Download/Free/WOL/4-187054-1.html
27. februar 2007 - 22:23 #2
CMD version ka' evt. indbygges i en *.BAT / *.CMD script
og/eller
under "planlagte opgaver" til at automatisk tænde for den på et bestem tidspunkt (der var der jeg brugte den! engang for noget tid siden; dog ikke aktuelt mere...)
Avatar billede dichael Nybegynder
01. marts 2007 - 18:18 #3
Dr1, skal du ikke lige tilføje det som svar, så jeg kan kaste de 100 point efter dig, dit andet link var lige hvad jeg var på jagt efter og det virker perfekt.
Mange tak for hjælpen.
Mvh.
Michael
01. marts 2007 - 18:59 #4
Ping...