Avatar billede superman001 Nybegynder
27. februar 2007 - 17:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Returret for erhvervsdrivende

Hey,

Jeg har købt en trådløs router, men jeg kan ikke få den til at fungere sammen med mit andet udstyr.
Jeg vil derfor gerne sende den retur og få mine penge refunderet.
Jeg har skrevet til den pågældende forretning, og forklaret problemet, men de vil ikke tage routeren retur, da den er købt som erhverv...
De henviser til deres forretningsbetingelser, hvor der står at der ikke ydes 14 dages returret på varer købt gennem erhverv.

Kan det passe at der ikke er 14 dages returret hvis man er erhvervskunde, og i så fald, hvorfor?

MVH Martin
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. februar 2007 - 17:49 #1
Det er korrekt.

Købeloven blev med ændringen i 2002 meget bedre for private forbrugere, herunder returret - men havde ingen direkte indflydelse på salg mellem erhvervsvirksomheder.

http://www.virk.dk/VirkPortal/site/VidenOgVaerktoej/SalgMarketing/RR_TemaSalgMarkedJura/Artikler/KoebOgSalg/NyKoebelov.aspx
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
27. februar 2007 - 19:32 #2
Ja derfor køber jeg aldrig, som erhvervskunde til mit lille firma, men til mig selv som privat.

Det samme er med mobiltelefoner, erhvervsabb. er gerne fastholdt i 24 måneder, mod 6 måneder som privat person.
Jeg har endnu iokke set fordelene ved at købe til erhverv, men det kan da være at andre kan.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2007 - 22:27 #3
Well...
Du kan jo true med at opsige fremtidig handel og bede dem overveje det igen ;)
Avatar billede superman001 Nybegynder
27. februar 2007 - 22:44 #4
Ok, mange tak for responsen alle - smid bare svar!

BTW, nogen der kan bruge en router? ;)

MVH Martin
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2007 - 02:24 #5
...måske en fjollet kommentar - men er det ikke selve producenten, og ikke forhandleren, som i aller sidste ende står inde for at produktet fungerer korrekt? Uanset, om du er privatperson, erhvervsdrivende eller kong hans?
Fordi, i så fald skal du da bare tage kontakt til producenten, og prøve at få ombyttet varen dérigennem. ;-)

I øvrigt er det en underlig lov om, at man ikke kan få ombyttet en vare på samme betingelser, uanset om man er erhvervsdrivende eller privatperson.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2007 - 02:26 #6
PS: Når jeg skriver "...at få ombyttet varen...", mener jeg selvfølgelig til en anden vare, som kan fungere korrekt sammen med dit nuværende udstyr. :-)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
28. februar 2007 - 12:28 #7
Kan du give lidt mere info om Routeren, jeg har ikke selv brug for den men kender da flere der måske ikke lige nu kender deres behov :-))
Avatar billede superman001 Nybegynder
28. februar 2007 - 13:11 #8
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. februar 2007 - 21:20 #9
Der kommer svar her...

Så håber jeg du kan få den afsat til anden side - den lyder jo ikke så tosset endda.
Avatar billede superman001 Nybegynder
01. marts 2007 - 12:24 #10
Tak for hjælpen alle!