Avatar billede aeae Nybegynder
27. februar 2007 - 14:52 Der er 15 kommentarer

Gigabyte GA-8KNXp

Jeg har erhvervet mig et GIGABYTE GA-8KNXP ultra. Mit problem er, at jeg på nuværende tidspunkt at "den leve sit eget liv"
Når jeg booter så nogle gange så booter den helt fint og alt køre som det skal, andre gange så siger "DISK BOOT FAILURE, INSET SYSTEM DISK AND PRESS ENTER"
Jeg går ind i BIOSen og og man man ikke se SATA-disken, jeg bliver ved at boote, efter nogle gange så køre systemet fint, jeg ser på BIOSen og der ka jeg se SATA disken.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, håber nogen kan hjælpe?

Det skal lige siges alt er opdateret og alle driverne er installeret.
Avatar billede robotten Praktikant
27. februar 2007 - 15:21 #1
Har lige haft samme problem med en pc. Der var det så bare en almindelig IDE harddisk, den pludseligt ikke kunne finde. Jeg prøvede alt; nyt kabel og flytte den over på en anden controller samt anden harddisk. Alligevel kunne den stadigt finde på det. Men mærkeligt nok, er den nu holdt op med det. Så hælder mest til, at det er harddisken, der er problemet. Men ellers kan jeg ikke lige finde noget konkret, men måske:

Sætte den på en anden SATA controller, og se om den kan findes i bios ved et par opstarter?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2007 - 22:10 #2
Har lige haft samme problem, bare på en bærbar.
Det var harddisken der var defekt.
Avatar billede aeae Nybegynder
28. februar 2007 - 13:34 #3
Til robotten, Jeg har prøvet din forslag, det hjalp lige til at starte med derefter sker det sammen igen, hvor trals.

HD er helt fin, jeg har prøvet den på en anden maskine uden problemer
Avatar billede robotten Praktikant
01. marts 2007 - 12:48 #4
Også hvad jeg oplevede. Kan ikke komme på andet, der burde hjælpe på problemet.
Avatar billede robotten Praktikant
05. marts 2007 - 10:34 #6
?
Avatar billede aeae Nybegynder
05. marts 2007 - 16:00 #7
?????
Avatar billede robotten Praktikant
07. marts 2007 - 14:52 #9
Ja, det var en oprydning jeg ønskede.
Avatar billede aeae Nybegynder
08. marts 2007 - 22:42 #10
Jeg ved ikke hvordan jeg lukker dem.
Jeg har prøvet at afvise, men det hjalp lige lidt?
Avatar billede robotten Praktikant
09. marts 2007 - 07:59 #11
Ok.
Bu beder de brugere du gerne vil give point, om at ligge et svar.
Du markere så brugernavn(ene) i boksen til venstre, og trykker "accepter svar".
Så uddelser du point, og spm. bliver lukket.

Har du ikke fået brugbart svar, ligger du et selv, og accepterer dette.
Avatar billede aeae Nybegynder
11. marts 2007 - 01:55 #12
godt så, lige et svar så får du pointerne
Avatar billede robotten Praktikant
11. marts 2007 - 10:17 #13
ok
Avatar billede robotten Praktikant
18. marts 2007 - 09:37 #14
Avatar billede robotten Praktikant
19. april 2007 - 08:43 #15
?