Avatar billede jensen363 Forsker
27. februar 2007 - 13:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rettigheder til at tilføje/slette medlemmer i mailgrupper

Alle brugere er tillknyttet samme netværk, og det er normalt en central IT-funktion som varetager brugernes adgange til applikationsservere mailservere m.v.

P.t. skal vi også via vores centrale IT funktion, hver gang vi skal indsætte/slette medlemmer i oprettede mailgrupper.

Kan det gøres anerledes, således at brugerne selv kan få rettigheder til at varetage dette for nogle bestemte grupper og ikke andre ... altså en form for hierarkisk sikkerhedsstrktur

... forstår I ?
Avatar billede cyrusdk Nybegynder
06. marts 2007 - 14:31 #1
På Exchange serveren gør du følgende:
Åbn den pågældende mailgruppe, der skal kunne administreres af en bruger igennem Outlook. Gå ind på fanebladet "Managed By" og klik på Change-knappen.
Indtast navnet på en bruger. Det SKAL være en enkelt bruger og kan ikke være en gruppe, desværre.
Sæt hak i feltet "Manager can update membership list".

I Outlook:
Åbn adressebogen og find frem til mailgruppen. Dobbeltklik på den.
Klik på knappen "Modify Members", derefter på "Add". Adressebogen åbnes nu igen og du kan vælge hvilke personer der skal tilføjes til mailgruppen.

Med venlig hilsen
Thomas
Avatar billede jensen363 Forsker
06. marts 2007 - 16:04 #2
Er det så udelukkende den/de medlemmer som kan oprette/slette/redigere mailgruppen, eller er det fortsat mulig for en overordnet IT funktion også at udføre arbejdet ?
Avatar billede cyrusdk Nybegynder
06. marts 2007 - 17:44 #3
Hvis den overordnede IT funktion har adgang til at administrere mailgrupperne i Active Directory, kan de gøre det også efter at brugeren har fået adgang til at administrere mailgruppen.

Ulempen er at der kun kan være 1 outlook bruger der kan administrere gruppen. Så det er altså ikke muligt at have 2 eller flere forskellige outlook brugere til at administrere den samme gruppe. 2 forskellige brugere kan godt administrere hver deres mailgruppe.
Avatar billede jensen363 Forsker
07. marts 2007 - 08:41 #4
Øv ... så er det ikke en løsning der er særlig anvendelig i vores tilfælde. Så skaber vi bare en flaskehals hos den pågældende bruger.