Avatar billede harnovharno Nybegynder
26. februar 2007 - 23:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

32bit oem buisness version, opgrader til 64 muligt/umuligt?

Idag købte en version af Vista hos en forhandler jeg har handlet hos igennem mange år, (han kender mig alser godt).

Det blev så Windows vista buisness (oem) enkelt bruger licens, herefter besøgte jeg kort en nærliggende pølsebod hvor jeg erfarede der stod 32b på den, ellers ubrudte embalage. Alser har han givet mig den forkerte version af windows.

Ok tængte jeg, han kender mig godt (der er kun gået 10 minutter) og embalagen er ubrudt. Det er så her alt går galt, siden både ekspedienten og ejeren eller ansvarshavende nægter at bytte til en 64bit version... ekspedienten var oven i købet dum nok til at spørge "ligger den ikke i den?" Han siger dog det er muligt at opgradere til 64 på Microsofts hjemmeside, hvilket jeg nu har tjekket. Desvære ser det ikke ud til at det er muligt ifølge denne her side:http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/Help/41531554-d5ef-4f2c-8fb9-149bdc5c8a701033.mspx#EHB

Er jeg bare helt på røven, eller kan jeg få tilsendt en opgradering af min licens samt software, igennem microsoft?
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 23:23 #1
du skal lige vide at der er mange der har problemer med deres 64 bit version (manglende drivere, programmer ikke ordenligt understøttet osv)
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 23:24 #2
her er en der ikke er så glad for 64bit versionen http://www.eksperten.dk/spm/762215
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 23:27 #3
men ham ekspedienten var inde på lidt af det rigtige, køber man en 64 bit version, får man både en 64 og 32 bit version, køber man en 32 bit version får man kun den.
Avatar billede harnovharno Nybegynder
26. februar 2007 - 23:35 #4
Tak for underratningen herom, men nu forholder det sig sådan at jeg allerede har været så heldig at have haft mulighed for at prøve en kopi af Vista ultimate x64, og jeg erfarede at jeg kunne få de fleste af mine ting til at virke undtagelsesvis NIS norton internet security, hvilket er for dårligt/sløvt af symantec.

Andet har været genneralle interface problemmer med Liquid 7.0 fordi udviklerne af lige netop det program har valgt at pille/fuske med interfacen hvilket irretere mig, og så et enkelt problem med lyden i liquid (Kan ikke afspille media i media player imens liquid køre.) Men som sagt er det alt sammen småting, og noget jeg er villig til at leve med indtil de dovndyr får taget sig sammen ;)
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 23:38 #5
da du købte det gjorde du opmærksom på det skulle være en 64 bit version ? (i så fald er det jo dem der har solgt dig et forkert produkt)
Avatar billede harnovharno Nybegynder
26. februar 2007 - 23:56 #6
Det husker jeg ikke, så jeg vil ikke hænge ham op på det. Jeg bed bare mærke i at han faktisk ikke selv havede styr på hvad 32b betød.

Men tror du det tilbud om at få tilsendt en 64bit version for et gebyr på $10 gælder i danmark, jeg har ikke været i stand til at finde det på deres hjemmeside.. Det kunne være det var på tide at bryde embalagen og læse den manuel.
Avatar billede screem_brille Novice
27. februar 2007 - 00:01 #7
vent med at åben pakken, ring og snak med microsoft imorgen, er sikker på de gerne vil hjælpe dig bedst muligt ;)
Avatar billede harnovharno Nybegynder
27. februar 2007 - 00:24 #8
Jeg har fundet løsningen, jeg bestiller den via http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/editions/64bit.mspx

Min version var bare ikke nævnt ved linket så jeg tængte ikke over at trykke på det, men den står alser nævnt i bunden.

//Hvis du har købt Windows Vista Home Basic, Home Premium eller Business hos en forhandler og du gerne vil have en DVD med 64-bit software, som di kan installere på din PC, så vælg dit sprog her://

Jeg overføre point, fordi i den tråd du gav mig var der en som pegede mig i den rigtige ratning.
Avatar billede harnovharno Nybegynder
27. februar 2007 - 00:24 #9
Givet at du lige svare ^^
Avatar billede screem_brille Novice
27. februar 2007 - 00:26 #10
svar ;)
Avatar billede hcma Novice
28. februar 2007 - 12:50 #11
hvis man køber en OEM version SKAL man specificere om det skal være 32 ellet 64 bits, da man kun får 1 udleveret.  Køber man derimod en normal retail version udleveres begge, hvoraf man så kun kan installerede den ene (der medfølger desværre kun 1 licens)