Avatar billede klestrup Nybegynder
26. februar 2007 - 22:06 Der er 13 kommentarer

For lidt hukommelse til XP?

Jeg har lige installeret XP+Outlook+officepakken på min PC, men den fryser. Har jeg for lidt hukommelse?

Navn på operativsystem    Microsoft Windows XP Home Edition
Version    5.1.2600 Service Pack 2 build 2600
Navn på producent    Microsoft Corporation
Systemnavn    HENRIETT-4C4E8C
Systemproducent    AWARD_
Systemmodel    AWRDACPI
Systemtype    X86-baseret PC
Processor    x86 Family 6 Model 6 Stepping 2 AuthenticAMD ~1145 Mhz
BIOS-version/dato    Award Software International, Inc. 6.00 PG, 09-01-2002
SMBIOS-version    2.2
Windows-mappe    C:\WINDOWS
System-mappe    C:\WINDOWS\system32
Startenhed    \Device\HarddiskVolume1
Landestandard    Danmark
Abstraktionslag for hardware    Version = "5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)"
Brugernavn    HENRIETT-4C4E8C\Susanne Klestrup
Tidszone    Rom, normaltid
Fysisk hukommelse i alt    768,00 MB
Tilgængelig fysisk hukommelse    63,36 MB
Virtuel hukommelse i alt    2,00 GB
Tilgængelig virtuel hukommelse    1,96 GB
Plads til sidefil    617,63 MB
Sidefil    C:\pagefile.sys
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 22:10 #1
det er ikke emget du har tilgængeligt ihvertfald, men det er ikke derfor den fryser (den vil bare blive langsommere da den istedet for vil bruge harddisken som ram)
Avatar billede jacla Nybegynder
26. februar 2007 - 22:17 #2
SB=> tror det er driver fejl
Avatar billede klestrup Nybegynder
26. februar 2007 - 22:24 #3
Hvad kan jeg så gøre?
Avatar billede klestrup Nybegynder
26. februar 2007 - 22:27 #4
Der er åbenbart ikke de store problemer nu her hvor jeg sidder og skriver til Eksperten, men fx når jeg åbner mails, fryser den næsten med det samme jeg gør noget.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. februar 2007 - 23:06 #5
prøv at lav en grundig opryd, start med diskoprydning, derefter defragmentering.

Højreklik c i " Denne computer", og vælg egenskaber, 1. faneblad diskoprydning, 2. faneblad defragmentering.

hvis det ikke hjælper, så trænger din pc, sikkert til en god gang støvsugning, brug evt. en pensel, for at få alt støvet ud af køle elementerne.
Avatar billede klestrup Nybegynder
26. februar 2007 - 23:18 #6
Den har lige været til eftersyn og formateret + at jeg har defragmenteret og lavet diskoprydning efter jeg lagde styresystem og programmer ind, så det kan ikke være det.
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 23:19 #7
prøv evt at kør en memtest kan hentes fra memtest86.com
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. februar 2007 - 23:22 #8
check i enhedshåndtering, om der er nogen udråbstegn, måske jacla har en pointe..?
Avatar billede klestrup Nybegynder
26. februar 2007 - 23:35 #9
Kan dette være problemet?:

LASAT SPEED II    SERENUM\LAS4901\4&107BC923&0&0000    Driverne til denne enhed er ikke installeret.
Multimedielydkort    PCI\VEN_1102&DEV_0002&SUBSYS_80651102&REV_0A\3&61AAA01&0&68    Driverne til denne enhed er ikke installeret.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
26. februar 2007 - 23:40 #10
det kunne det sagtens være..

har du ikke en driver-cd, fra dit bundkort.?
Prøv at kør den, og se om dine udråbstegn forsvinder, og om ydelsen bliver bedre.
Check for opdateringer, på bundkorts producentes hjemmeside.
Avatar billede klestrup Nybegynder
26. februar 2007 - 23:57 #11
Tak for det. Det er blevet sent, så jeg prøver at installere driverne i morgen, hvis jeg kan finde dem.
Avatar billede jacla Nybegynder
27. februar 2007 - 01:03 #12
Avatar billede klestrup Nybegynder
19. marts 2007 - 18:56 #13
Har ikke glemt jer, men har travlt med noget andet i øjeblikket