Avatar billede spectar Nybegynder
26. februar 2007 - 21:20 Der er 13 kommentarer

2computere har samme udgående IP.

Jeg har 1 stationær her og 1 bærbar(wireless), når jeg vil f.eks. vil spille Call of Duty sker der det at de ikke kan spille sammen pga når den ene er inde er den ip taget og da den anden maskine åbenbart har samme ip. Mit spørgsmål er så hvordan får jeg 2 foreskellige ip'er på 2 maskiner.
Avatar billede team-temp Nybegynder
26. februar 2007 - 21:23 #1
En router
Avatar billede spectar Nybegynder
26. februar 2007 - 21:25 #2
Belkin Router / TDC netværk er der her
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 21:26 #3
en router vil ikke give maskiner en anden ip set udefra, det kan kun flere offenlige ip adresser.
Avatar billede team-temp Nybegynder
26. februar 2007 - 21:26 #4
WINDOWS TAST - cmd - Skriv: Ipconfig og sig mig din IP
Avatar billede spectar Nybegynder
26. februar 2007 - 21:37 #5
Nogen som kan svare mig på hvordan NAT virker og om det er problemet?
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
26. februar 2007 - 22:01 #6
En NAT (Network Address Translator) oversætter et lokalnets IP-adresser til forskellige porte på en fælles extern IP.

Så - Ja, det er et NAT-problem.

For at kunne bruge flere eksterne IP'er skal din ISP (internet udbyder) tildele dem.
Avatar billede screem_brille Novice
26. februar 2007 - 22:05 #7
ja og løsningen er flere offenlige ipadresser, det kan en router ikke ændre på.
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
26. februar 2007 - 22:09 #8
Mange udbydere supporter flere IP'er:
http://www.google.dk/search?q=internet+ekstra+adresse giver over 256.000 på dansk
Avatar billede noob2003 Nybegynder
26. februar 2007 - 22:49 #9
var ikke klar over man skulle bruge 2 PCer til at spille Call of Duty, men ellers har du ret, du har kun 1 IP så du må snakke med din udbyder om at få 1 eller flere :-)
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
28. februar 2007 - 02:42 #10
Du må kunne måske indstille spillet til LAN, og dermed
undgå de sammenfaldende udgående IP'er.
Avatar billede jhe-ting Nybegynder
28. februar 2007 - 02:47 #11
Hvilken udgave drejer det sig om?
Avatar billede jarlskov Nybegynder
28. februar 2007 - 10:35 #12
Med mindre du har fast IP-adresse kan du som standard få tildelt to IP-adresser af TDC.

Fjern routeren, så dine PC'er får deres IP-adresse direkte fra TDC.
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 02:13 #13
brug for mere hjælp ?