Avatar billede ivan0205 Nybegynder
26. februar 2007 - 20:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Media Center i Vista Home Premium: Ingen undertekster eller TTV

I mit Windows Media Center (Vista) er der ingen undertekster på - dvs. når DR1/DR2/TV2 sender programmer (typisk udenlandske) med almindelige undertekster, så kan jeg ikke se disse undertekster, (hvis jeg altså ser TV gennem Windows Media Center).

Hvis jeg derimod ser TV på mit fjernsyn (gennem en alm. DVB-T tuner) så er underteksterne der. (dvs. jeg ved de findes).

Nu tænker man så: nå, så understøtter tunerkortet nok ikke undertekster - men det mærkelige er, at hvis jeg ser TV på computeren med den software, der fulgte med tuner-kortet (Pinnacle TVCenter Pro/Pinnacle PCTV MCE) så kan jeg godt slå undertekster til. Måske skal de også bare "slås til" i Windows Media Center, men HVOR GØR MAN DET?

Jeg har nøjagtigt samme problem med tekst-tv (TTV). Dvs. i Windows Media Center kan jeg ikke finde ud af at se TTV (hvor skal man starte TTV?), men i Pinnacles Media Center virker det...

Og hvorfor vil jeg så bruge Windows Media Center? (fremfor Pinnacle...) Det er fordi PC'en står i ét rum og TV i et andet. Jeg påtænker at bruge XBOX 360, som extender, hvilket Windows Media Center understøtter!

Specifikationer for desktop PC (Packard Bell):
Styresystem: Windows Vista Home Premium
Grafikkort: ATI Radeon X1650SE (256MB, 1024MB hyper memory)
Tunerkort: Pinnacle PCTV Dual DVB-T Pro PCI

Håber nogen kan/vil hjælpe...
Avatar billede espersen Novice
26. februar 2007 - 22:02 #1
ja, det er et problem i MCE og som du faktisk har konstateret så er det et software-issue ;o)  (det fungerer med Pinncle softwaren)

I DR2 er teksterne "brændt ind i udsendelsen" så den burde du kunne se.

Se denne tråd på recordere.dk om manglende undertekster: http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20414&PN=3
Avatar billede ivan0205 Nybegynder
26. februar 2007 - 23:32 #2
Du har ret: jeg kan faktisk godt se dem på DR2... Lige præcis den kanal havde jeg ikke "tjekket".

Og tak for linket. Det er VIRKELIG en mangel i MC. Jeg håber snart der kommer en update/patch til Windows MC, for som jeg ser det er det helt uholdbart, hvis man ikke kan få tekstet en udsendelse, der ses på MC - bare fordi den "kommer fra" et DVB-T-signal og fordi man vil bruge Microsoft.

Andre kommentarer/løsninger/software updates/patches er stadig velkomne - også i forhold til TTV-problemet!
Avatar billede espersen Novice
27. februar 2007 - 19:35 #3
se efter DVBviewer - som skal kunne klare det . men så er det også lig med at droppe MCE ;o|
Avatar billede ivan0205 Nybegynder
27. februar 2007 - 21:32 #4
Kan DVBviewer (eller andre alternativer) styres fra "sofaen" (fx via XBOX)?
Et langt IR-kabel vil selvfølgelig altid kunne gøre det, men det er ikke den løsning jeg er ude efter!
Avatar billede ivan0205 Nybegynder
11. juni 2008 - 10:41 #5
Smid et svar for at få points
Avatar billede espersen Novice
11. juni 2008 - 20:20 #6
;o)
Avatar billede ivan0205 Nybegynder
12. juni 2008 - 10:30 #7
Du får pointene, som tak for din hjælp. Jeg kører pt. med det setup jeg har beskrevet, dvs. uden undertekster!
Avatar billede espersen Novice
12. juni 2008 - 21:33 #8
samme her - eller rettere bare på alm. analog signal.
;o|