Avatar billede gisan1000 Nybegynder
26. februar 2007 - 17:17 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Batteri spare program

Jeg har lige købt en Zepto Znote 6214w.
Jeg synes dog, den larmer lidt mere end min gamle Acer TM 291 Lmi - er der nogen, der kan give en forklaring på dette og et evt et forslag til, hvordan man får den til at holde op? Tror primært der er blæseren, der udgør den største "larm".
Derudover vil jeg gerne vide, om der er nogen, der ved, hvordan man sætter den på "batteri spare program", så den ikke bruger batteriet så hurtigt.

VH
Gisan1000
Avatar billede huset Praktikant
26. februar 2007 - 17:25 #1
nhc = notebook hardware controle
Avatar billede huset Praktikant
26. februar 2007 - 17:27 #2
Avatar billede huset Praktikant
26. februar 2007 - 17:28 #3
Hent også nyeste BIOS update til den maskine. Den løser et problem med strømstyringen som den lider af.
Avatar billede gisan1000 Nybegynder
26. februar 2007 - 18:17 #4
Hej og tak for dine gode råd igen  :-)
Jeg har forsøgt at lukke de andre indlæg, men jeg har ikke rigtig succes med det.
Hvor henter jeg de nyeste bios opdateringer?

Jeg kunne godt tænke mig at teste grafikkortet med 3DMark 06. Jeg har prøvet med 03, men den kommer kun op på ca. 8000 selvom den kører på strøm.
Hvad kan det skyldes? Gør jeg måske noget forkert?
Avatar billede huset Praktikant
26. februar 2007 - 18:20 #5
Du skal du markere navnet i boksen forneden til venstre og trykke accepter.

Hent opdates på Zepto´s ftp server.
Sæt dit strømskema under strømstyring til MAX
Avatar billede gisan1000 Nybegynder
26. februar 2007 - 18:42 #6
Nu har jeg forsøgt at lukke de andre  :-)

Jeg synes ikke rigtig jeg kan få fat på opdateringerne til bios - kan du evt sende et link? Den skriver bare noget med "gå til højere niveau" når jeg går herind : ftp://ftp.zepto.dk/Znote6214W/
Avatar billede huset Praktikant
26. februar 2007 - 18:44 #7
Avatar billede gisan1000 Nybegynder
26. februar 2007 - 20:59 #8
Til hvad/hvordan bruger jeg nhc, som jeg hentede på http://www.pbus-167.com/?
Avatar billede huset Praktikant
26. februar 2007 - 21:20 #9
Der er en fuld guide med
Avatar billede gisan1000 Nybegynder
27. februar 2007 - 18:01 #10
Havde du ikke også en 6214w? Jeg synes allerede styrepladen ser meget brugt ud, selvom jeg kun har brugt den 1-2 dage. Gør din også det?
Avatar billede huset Praktikant
27. februar 2007 - 21:11 #11
Styrepladen?

Jeg har den hvide 6314
Avatar billede gisan1000 Nybegynder
01. marts 2007 - 15:26 #12
Jeg mener mouse pad  :-)  eller den man bruger til at styre med i stedet for en mus  :-)

Den synes jeg allerede ser meget brugt ud midt på, hvor man bruger den mest. Selvom jeg kun har brugt den et par dage, ser den nærmest mere brugt ud end på min gamle pc.

Er der noget med, at garantien/reklamationsretten ryger, hvis man begynder at opdatere Bios?
Avatar billede huset Praktikant
01. marts 2007 - 17:11 #13
Zepto fritager sig al ansvar hvis du gør det. Det står også når du henter den ned.
Avatar billede gisan1000 Nybegynder
01. marts 2007 - 19:43 #14
Jeg synes heller ikke jeg kan få computeren til at reagere, som der står i vejledningen...  Måske skulle jeg bare lade være  :-)

Hvad med mouse pad'en? Du har ikke problemer med at den ser meget slidt ud - men det er måske heller ikke helt det samme, når din er hvid.

Synes du ikke din "larmer"? Jeg synes man kan høre den hele tiden - i hvert fald i forhold til min gamle Acer.

Kan du beskrive lidt nærmere, hvordan NHC fungerer og hvilke indstillinger, der virker bedst?
Avatar billede huset Praktikant
01. marts 2007 - 20:07 #15
Min ser ikke slidt ud, og dem vi har testet af 6214 har heller ikke set brugte ud. Min larmer slet slet ikke. Den er næsten lydløs. Der er problemer med speedstep, og det løser den nye BIOS jeg snakker om. Hvilke setting der virker bedst er lidt individuelt, og det er bare ets spørgsmål om at prøse sig frem. Du kan ikke ødelægge noget.
Avatar billede gisan1000 Nybegynder
01. marts 2007 - 20:47 #16
Underligt at min så ser sådan ud. Midt på "pladen" er der et område, der nærmest "skinner", som om det var slidt eller fedtet.

Når jeg prøver at opdatere bios, vil den ikke gå ind i "den blå valgmenu" som der står i vejledningen.
Jeg har brændt opdateringerne ned på en skive som en boot-cd. Når jeg så sætter cden i, booter den godt nok fra drevet, men skrivet så på et tidspunkt noget med A>//. Jeg prøver så at skrive d: og så finder den godt nok skiven i drevet.
Men den slukker ikke selv, som der står den burde gøre i vejledningen. Derfor tror jeg ikke, opdateringen er gået igennem. Jeg synes heller ikke der er nogen forskel på før og efter jeg gør det.

Har du et forslag til hvad det kan være, jeg gør galt?
Avatar billede huset Praktikant
01. marts 2007 - 21:21 #17
Avatar billede gisan1000 Nybegynder
02. marts 2007 - 22:30 #18
Tak, men det havde jeg prøvet - det var jo det jeg ikke kunne få til at virke :-)
Computeren er gået helt i smadder nu - Zepto mente, at det måske var rammere, der ikke havde haft det så godt, så nu er den sendt ind til rep.
Ved du noget om, hvordan deres 14 dages returret gælder? Jeg kan nemlig se at den er sat over 2000 kr ned nu i forhold til dengang jeg købte den.
Det ville derfor være nærliggende at benytte sig af returretten, få alle pengene tilbage og så bestille en ny. Jeg ved bare ikke om det kan lade sig gøre  :-)
Avatar billede huset Praktikant
03. marts 2007 - 07:45 #19
Du får selvfølgelig de penge du har betalt for den.

Husk at lukke her inden du oprettede dit nye om samme emne!
Avatar billede huset Praktikant
11. marts 2007 - 08:14 #20
Kunne man forvente feedback eller afslutning her i den kommende fremtid??