Avatar billede sværdrageren Nybegynder
26. februar 2007 - 16:08 Der er 18 kommentarer

Ved installation af XP forsvinder cd-drevene

Jeg er ved at installere XP på en Compaq P. 7990, under installatonen vil den ikke genkende cd-rom drevene, dette gør at der mangler nogle dll filer at blive installeret. XP kommer op at køre, men kan stadig ikke se cd-rom drevene. Installer jeg Win98 igen, er der ingen problemer. Bios kan godt finde cd-rom drevene.
Avatar billede peet-49 Novice
26. februar 2007 - 16:10 #1
Du har enten et dårligt læsende cdromdrev, eller en skadet/snavset cdskive
Avatar billede sværdrageren Nybegynder
26. februar 2007 - 16:12 #2
Nej, for XP kan heller ikke se drevene, under denne computer
Avatar billede peet-49 Novice
26. februar 2007 - 16:30 #3
Avatar billede peet-49 Novice
26. februar 2007 - 16:42 #4
Var ment som et svar:)
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2007 - 17:16 #5
Skal det forstås som det er under installationen at drevet ikke findes
Avatar billede sværdrageren Nybegynder
26. februar 2007 - 17:33 #6
Ja, den forsvinder lige pludselig under installationen af XP
Avatar billede sværdrageren Nybegynder
26. februar 2007 - 17:34 #7
Til beet-49
Det hjalp heller ikke, det stod der ikke.
Avatar billede peet-49 Novice
26. februar 2007 - 17:36 #8
Du har indstalleret driver til bundkortet??
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2007 - 17:39 #9
Hvis det sker ville jeg først formatere harddisken - format c: /s - derefter ville jeg kopiere i386 som ligger på din XP-skive over på harddisken - fjern XP-skiven - genstart på harddisken - cd i386 - og starte installationen med kommandoen "winnt.exe" uden ""
Avatar billede sværdrageren Nybegynder
26. februar 2007 - 20:32 #10
Hejsa, dethjælper heller ikke. Win XP er installeret, men kan stadig ikke genkende cd-rom drevene......
Avatar billede sværdrageren Nybegynder
26. februar 2007 - 20:34 #11
De kan heller ikke ses i enhedshåndteringen?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2007 - 20:44 #12
Hvordan fik du den installeret?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2007 - 20:46 #13
Viser BIOS drevene under opstart? er du sikker på at du ikke har jumpet begge drev til enten MASTER eller SLAVE
Avatar billede sværdrageren Nybegynder
26. februar 2007 - 20:47 #14
Ja, bios kan se drevene og den virker under Win98
Avatar billede sværdrageren Nybegynder
26. februar 2007 - 20:49 #15
Jeg satte harddisken over i en anden computer og lagde xp harddisken og installerede via cd-rom indtil den ikke kunne finden drevet mere og lagde en sti til harddisken, således at XP blev installeret med alle filer.
Avatar billede peet-49 Novice
27. februar 2007 - 09:36 #16
Du kan prøve dette: Tag dine optiske drev fysisk fra maskinen (kablerne)start maskinen og luk den ned igen fra skrivebordet, sæt kablerne på igen, og se om ikke windows finder drevene.
Avatar billede sværdrageren Nybegynder
27. februar 2007 - 18:28 #17
Dette hjælper desværre heller ikke. Kan en bios opdatering evt være en mulighed?
Avatar billede sværdrageren Nybegynder
08. november 2007 - 19:17 #18
hmm