Avatar billede kjeldsen Nybegynder
25. november 1999 - 14:30 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Mere søgemaskine

Er det ikke muligt at lave en søgemaskine/søgefunktion der kun køre på ens egen url, forstået sådan at hele søgefunktionen ligger i et script i en af filerne på ens eget site og ikke involverer andre severe. Og kan man samtidig begrænse søgningen til kun at omfatte nogle bestemte sider på sitet, f.eks. en arrangements-kalender ?
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
25. november 1999 - 14:31 #1
p.s.
drop Freefind, da den jo kører fra en anden server en ens egen.
Avatar billede one Nybegynder
25. november 1999 - 17:31 #2
jeg har vidst en i javascript  den er svar at sætte op men den søger på din egen side fra din egen side (;

Andreas

ps noget du vil havde???
Avatar billede s Nybegynder
25. november 1999 - 17:39 #3
Det kan ikke laves i JavaScript. Jeg har (eller kan lave) et i ASP hvis du er intereseret...
Avatar billede one Nybegynder
25. november 1999 - 17:42 #4
jo det kan laves i javesscript  hvor man, manuelt skal ligge søgeord ind osv.  så ja det er vel egentligt ikke et søge script.

s>> hvor meget skal du havde for et søge script??

Andreas
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
25. november 1999 - 17:43 #5
Måske, hvis den samtidig kan definere hvilke sider den må søge på.

Hvad mener du med at den er svær at sætte op:-)

Morten.
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
25. november 1999 - 17:54 #6
s->>

Joee..men jeg er ikke helt klar over hvordan ASP fungerer,men hvis du kan forklare det er det da muligt at det er det jeg søger.

Morten.
Avatar billede s Nybegynder
25. november 1999 - 18:14 #7
one>>> mener du $$$ ?
kjeldsen>>> ASP fungerer ved at der afvikles et script over serveren som så sender et output til klienten. Ligesom CGI og PHP.
Din server skal understøtte ASP. Hvis du har en NT-server kan du gratis downloade ASP-understøttelse.
Du kan også prøve dine scripts af derhjemme med PWS (Personal Web Server) som følger med på win98-cdrommen eller kan downloades på microsoft's homepage.
Avatar billede one Nybegynder
25. november 1999 - 18:20 #8
s> bare hvad som du nu vil havde betaling i, jeg er nemlig ved at skulle starte en nyheds service hvor folk skal kunen søge på en del forskellige ting (;

Andreas
Avatar billede s Nybegynder
25. november 1999 - 18:22 #9
one>>> hvad er din mail og evt. dit ICQ-nummer?
Avatar billede one Nybegynder
25. november 1999 - 18:27 #10
mail:
andreas@crush.dk
icq:
8636555
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
25. november 1999 - 18:55 #11
s-> Hvorvidt serveren understøtter ASP er jeg ikke klar over, vores domæne ligger på et webhotel og jeg kan ikke i dokumentationen finde noget om dette.
Domænet er registreret gennem TeleDanmark,
Avatar billede skjoldby Nybegynder
25. november 1999 - 22:02 #12
Det kan godt lade sig gøre i javascript, det er bare besværligt. Jeg havde engang et liggende på min HD, men jeg kan squ ikke finde det. Men kik på dette link det er noget lignende det jeg i sin tid havde:

http://www.easyjavascript.com/search.htm

skjoldet
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
26. november 1999 - 10:14 #13
->Skjoldby, forklar mig lige havd formålet er med de keywords der skal defineres. Kan man ikke blot få scriptet til at søge på alle ord der er indeholdt på de sider jeg vælger at der skal søges på ?

Eller evt. vælge at der bestemte ord der ikke skal søges på, såsom de mest almindelige: og, der, til, fra, os, i, på, osv.?

Morten.
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
26. november 1999 - 11:37 #14
->S, jeg har nu fundet ud af at den server vores domæne ligger på ikke understøtter ASP, men jeg kontakter udbyderen og ser hvad det vil indebære at få opgraderet abonnementet og blive flyttet til en NT-server. Så jeg lader lige spørgsmålet stå åbent, der går nok lidt tid men jeg skal nok vende tilbage:-)
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
26. november 1999 - 15:16 #15
->S
Jeg har nu bestilt konvertering af webhotel,til en server der understøtter ASP. Det kan Tele-DK sikkert sagtens få lang tid til gå med. Men i mellemtiden er jeg da meget interesseret i at høre noget mere om hvad, det script du omtalte, kan.

Jeg får muligvis også brug for noget hjælp med at få det op at køre. Hvis altså det kan det jeg har brug for. Mod en fohøjelse, forståes.

I øvrigt er det lige gået op for mig at jeg pludselig er havnet i den forkerte kategori.

Morten.
Avatar billede one Nybegynder
26. november 1999 - 15:26 #16
kjeldsen>  jo du er i den forkerte kategori NU  men det kunne du jo ikke vide (;

Andreas
Avatar billede skjoldby Nybegynder
26. november 1999 - 20:49 #17
kjeldsen-> du skal selv lave en beskrivelse og du skal selv lave søgeord. - Det var det jeg mente med at det var besværligt i javascript, men i realiteten besvare jeg dit spm, da det er stillet under javascript. - selvom jeg ved at det nok ikke lige var det du søgte. Luk spørgsmålet og få lavet det i asp eller cgi.
Avatar billede kjeldsen Nybegynder
27. november 1999 - 10:28 #18
Skjoldby-> Nå, når jeg kigger øverst på denne side ser det for mig ud som om jeg befinder mig i kategorien DHTML/HTML.

Men nok om det, du har ret, jeg lukker spørgsmålet nu og opretter et tilsvarende i ASP, med tilsvarende antal point.

Morten
Avatar billede skjoldby Nybegynder
27. november 1999 - 16:47 #19
Gud ja. Jeg troede vi var inde i javascript. Jammen så er det jo helt korrekt. Håber du får svar i asp.
Avatar billede stoffer Nybegynder
29. november 1999 - 12:58 #20
Jeg vil anbefale at bruge Microsoft Index server der kan søge på kun én URL, jeg ved at SCANNET tilbyder en sådan for et beskedent beløb om måneden - og sikkert også TELE-DK.

Desuden finde små freeware / shareware programmer som kunne have din interesse:

http://download.cnet.com/downloads/0-10092-100-910102.html?tag=st.dl.10092_103_1.lst.titledetail

http://download.cnet.com/downloads/0-10092-100-859122.html?tag=st.dl.10092_103_1.lst.titledetail